صفحه اصلی / پیش‌بینی سال آبی جدید در پایتخت

پیش‌بینی سال آبی جدید در پایتخت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد پرورش با بیان این که سال گذشته بارندگی‌ها به صورت نرمال بود، اظهار کرد: میزان بارندگی و تدابیر در نظر گرفته شده باعث شد تا در تهران هیچ مشکلی برای تامین آب نداشته باشیم.
وی با اشاره به شرایط سال آبی ۱۳۹۷-۱۳۹۶ بیان کرد: به نظر می‌رسد که تابستان سال آینده نیز با مشکل خاصی برای تامین آب پایتخت مواجه نشویم، اما با این وجود تاکید ما روی مدیریت مصرف است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران تصریح کرد: در حال حاضر از نظر الگوی مصرف فاصله بسیار زیادی با استانداردهای جهانی داریم به همین دلیل لازم است که مشترکان در نحوه‌ی مصرف خود توجه کافی داشته باشند.
پرورش گفت:در حال حاضر  استفاده از آب‌های مجازی به ویژه در بخش کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد و یکی از راه‌های پیشنهادی برای بهبود آینده آبی تهران استفاده از آب‌های مجازی و تحقق ارزش اقتصادی آن است.
وی ذخیره فعلی آب در مناطق تهران را یک میلیون و ۱۸۸ هزار متر مکعب عنوان کرد و افزود:برای آب رسانی شهر تهران آب را از پنج سطح با فاصله زیاد انتقال می‌دهیم و باید گفت که مصرف سالانه آب تهران یک میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب تخمین زده شده است.
پرورش با بیان اینکه از این میزان ۷۵۰ میلیون متر مکعب را آب‌های سطحی پوشش می‌دهد که در سطح‌ها با کیفیت بسیار بالا منتقل می‌شود، عنوان کرد:در تهران ۵۰۰ حلقه چاه وجود دارد که ۳۰ درصد منابع آب پایتخت از این راه تامین می‌شود که در واقع آب‌های سطحی و چاه با هم اختلاط پیدا می‌کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.