چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / افزایش اندک قیمت نفت پس از سکوت اوپک در مورد توافق کاهش تولید

افزایش اندک قیمت نفت پس از سکوت اوپک در مورد توافق کاهش تولید

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, قیمت های آتی نفت دیروز در بازار نایمکس نیویورک بین اندکی افزایش تا اندکی کاهش تغییر کرد و در پایان معاملات ۰.۲ درصد نسبت به روز پیش از آن افزایش یافت.
پس از پایان نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه گفت: اوپک و تولیدکنندگان غیراوپک هم پیمان آن برای تصمیم گیری در مورد تمدید توافق کاهش تولید دستکم تا ماه ژانویه (دی-بهمن) منتظر می مانند.
«عصام المزروق» وزیر نفت کویت نیز پس از پایان کار نشست یاد شده، گفت: فرآیند کاهش تولید نفت تا کنون خوب کار کرده است.
«مایکل لینچ» رییس موسسه انرژی استراتژیک و تحقیقات اقتصادی وینچستر ماساچوست آمریکا گفت: احساس مردم نیز مانند بازار در حال تعدیل است.
وی افزود: در خارج از اوپک اوضاع آرام است و این روزها آرامش چیز خوبی است.
قیمت آتی نفت خام غرب تگزاس در پایان معاملات دیروز بازار نایمکس آمریکا ۱۱ سنت نسبت به روز پیش از آن بالا رفت و به ۵۰ دلار و ۶۶ سنت در هر بشکه رسید. قیمت های نفت خام هفته گذشته به طور متوسط ۱.۵ درصد در مقایسه با هفته پیش از آن افزایش پیدا کردند.
هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز در پایان معاملات دیروز بازار لندن با ۴۳ سنت افزایش نسبت به روز پیش از آن به قیمت ۵۶ دلار و ۸۶ سنت معامله شد.
اوپک در نشست رسمی ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ (دهم آذرماه ) ۱۳۹۵ خود در وین، برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.
براساس این توافق، مقرر شد اوپک یک میلیون و ٢۰۰ هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد.
ایران، الجزایر، آنگولا، اکوادور، گابن، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات و ونزوئلا اعضای اوپک به شمار می روند.
ایران، نیجریه و لیبی تا رسیدن به سطح تولید پیش از بحران خود از برنامه کاهش تولید اوپک مستثنی شدند.
اوپک همچنین موفق شد بیستم آذرماه ۱۳۹۵، تولیدکنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، جمهوری آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه سازد.
این تولیدکنندگان نیز در مجموع با کاهش ۶۰۰ هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کردند.
وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک در نشست رسمی چهارم خرداد امسال این سازمان با تمدید توافق کاهش تولید نفت برای ۹ ماه دیگر موافقت کردند.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.