صفحه اصلی / ابزار و وسایل کیمیاگری "رازی" در کرمانشاه به نمایش درمی‌آید

ابزار و وسایل کیمیاگری "رازی" در کرمانشاه به نمایش درمی‌آید

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر نسرین رضایی در نشست خبری با بیان اینکه کمیته شیمی و کیمیاگری همایش بین المللی رازی از مدت‌ها پیش کار خود را شروع کرده، گفت: در این کمیته بزرگان علم شیمی از جمله پروفسور شمسی پور حضور دارند. این کمیته برنامه های متنوعی را برای این همایش برنامه‌ریزی کرده که از جمله آن برگزاری نمایشگاه ابزار، وسایل و آثار کیمیاگری رازی در محل دانشگاه رازی است.
رضایی تصریح کرد: با هماهنگی و کمک موزه "علوم و فناوری ایران" قرار بر این شده آثار و ابزار کیمیاگری رازی به کرمانشاه منتقل شده و در روزهای ۲۱ و ۲۲ آذرماه در کنار برگزاری همایش در محل دانشگاه رازی برای علاقمندان به نمایش درآید.
این عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: در راستای نمایش زندگی رازی نیز با یکی از کارگردان برجسته تئاتر استاد "شمس" صحبت شده تا گوشه‌ای از زندگی و اقدامات علمی رازی را بصورت نمایشنامه درآورده و در حاشیه برگزاری همایش روی صحنه ببرد.
وی افزود: همچنین از شرکت‌های تولید کننده اتانول خواسته‌ایم تا سیر تحول اتانول از زمان رازی تاکنون را در قالب یک نمایشنامه در این همایش به اجرا درآورند.
رضایی از برگزاری مسابقه علمی ویژه دانشجویان رشته شیمی در حاشیه برگزاری این همایش خبرداد و اظهار کرد: این مسابقه بر اساس کتاب "الاسرار" رازی خواهد بود.
وی یادآور شد: همچنین از شرکت‌های پتروشیمی، پالایش نفت و شرکت شهرک‌های صنعتی درخواست کرده‌ایم هرآنچه دستاورد در حوزه شیمی دارند برای نمایش آن در حاشیه همایش در اختیار ما قرار دهند. امیدواریم با تلاش همه مسئولین اجرایی این همایش، بزرگداشتی در خور شان و جایگاه زکریای رازی در کرمانشاه برگزار شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.