صفحه اصلی / نیروگاه خورشیدی یکصد کیلوواتی شهر نیر به بهره برداری رسید

نیروگاه خورشیدی یکصد کیلوواتی شهر نیر به بهره برداری رسید

به‌گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، محمدرضا صحتی در آیین افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی شهر نیر با اشاره به اینکه افزون بر ۳۰۰ قرارداد فتوولتائیک در مجموع ۱۳۰۰ کیلووات در شرکت توزیع منعقد شده است، افزود: انتظار می‌رود تا پایان سال این رقم به ۲۵۰۰ کیلووات ارتقا یابد.
وی اظهار کرد: تاکنون هشت نیروگاه به ظرفیت کل ۳۰۰ کیلووات در استان یزد توسط بخش خصوصی احداث و به شبکه متصل شده است.
صحتی با بیان اینکه در مجموع کل استان ۶۵۰ مگاوات درخواست نصب نیروگاه خورشیدی به ثبت رسیده است، متذکر شد: در حال حاضر شرکت توزیع بابت تولید هر کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه‌های زیر ۲۰ کیلووات ۸۰۰ تومان و برای بالای ۲۰ کیلووات ۷۰۰ توامن به سرمایه گذاران پرداخت می‌کند.
وی اضافه کرد: متوسط بهاء برق پرداخت شده از مشترکین یزدی ۶۵ تومان است و این در حالی است که با نرخ مصوب پرداخت به سرمایه گذاران بخش خصوصی (۸۰۰ تومان) هزینه اولیه به مدت چهار سال جبران شود.
صحتی با اشاره به تولید سالانه ۱۸۰ مگاوات برق در نیروگاه یکصد کیلوواتی شهر نیر خاطرنشان کرد: صرفه جویی در افزون بر ۴۸ هزار متر مکعب گاز، کاهش ۵۱۵ هزار متر مکعب آلاینده، ۱۲۶ هزار کیلوگرم دی اکسید کربن و صرفه جویی در ۵۴۰ هزار لیتر آب را می‌توان به عنوان اثرات احداث یک نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی نام برد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد، بهره مندی از نعمت پاک خورشید در تولید برق، با توجه به شرایط مطلوب استان را کار ارزشمند در کاهش گازهای گلخانه ای و آلاینده‌ها بیان کرد و گفت: رویکرد وزارت نیرو و دولت دوازدهم، حمایت و توسعه انرژی‌های تجدید پذیر در کشور است

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.