صفحه اصلی / خطرات پنهانی که در کمین سلامت ما هستند

خطرات پنهانی که در کمین سلامت ما هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از جام جم،  با فهرستی از مواردی که می‌توانند قاتل پنهان سلامت ما باشند،‌ آشنا شوید:
شلوار تنگ: شلوارهای تنگ با فشار واردکردن به عصب حسی خارجی ران (lateral femoral cutaneous) می‌توانند به بروز مشکل سلامت به نام مرالژیا پارستتیکا (meralgia paresthetica) منجر شوند که احساس درد، کرختی جلو و کنار ران، گزگز، خارش، خواب رفتگی یا کلفتی پوست از علائم آن است.
بستن کراوات: بستن کراوات کمی سفت تر از حد معمول فقط به مدت سه‌دقیقه، می‌تواند فشار داخلی چشم را که مهم‌ترین عامل بیماری گلوکوم یا آب‌سیاه است، افزایش دهد. گلوکوم شایع‌ترین علت قابل پیشگیری نابینایی در کشورهای توسعه یافته است.
مسواک زدن بلافاصله بعد از غذا: اسیدیته مواد غذایی باعث نرم شدن مینای دندان می‌شود. به همین دلیل، مسواک زدن بلافاصله بعد از غذا می‌تواند بسیار آسیب زننده باشد. مسواک زدن را از نیم تا یک ساعت بعد از غذا به تاخیر بیندازید.
خوابیدن با چراغ خواب روشن: خوابیدن با چراغ خواب روشن می‌تواند تغییرات جدی در مغز ایجاد کند. این تغییرات، مشکلاتی مانند افسردگی، افزایش وزن و کاهش تولید ملاتونین ـ هورمونی که چرخه خواب را تنظیم می‌کند ـ را به دنبال دارد.
جویدن ویتامین‌های جویدنی: ویتامین C یا اسید اسکوربیک جویدنی به دندان‌ها آسیب می‌زند. نگهداشتن یک قرص ویتامین C در دهان به مدت زیاد، سطح خارجی دندان‌ها را حل می‌کند و باعث خراب شدن دندان‌ها می‌شود.
استفاده زیاد از نور فلوئورسنت: استفاده زیاد از نور فلوئورسنت و به طور کلی‌ نور شدید می‌تواند باعث بروز مشکلات سلامت مانند سردرد، خستگی، استرس، اضطراب، بیماری‌های قلبی ـ عروقی و اختلال در نعوظ شود.
مصرف شکلات کاکائو: دانه‌های کاکائو دارای قابلیت جذب سرب هستند. در بسیاری ازکشورهای تولیدکننده کاکائو به دلیل مصرف بنزین حاوی سرب، هوا آلوده به این ماده خطرناک است و می‌تواند جذب دانه‌های کاکائو شود. مصرف شکلات تهیه شده از دانه‌های آلوده بویژه برای کودکان مضر است و مشکلات جدی سلامت را درپی دارد.
نشستن زیاد: افرادی که بیش از چهار ساعت در روز پشت میز می‌نشینند، حتی اگر زمان زیادی در طول روز به تمرینات ورزشی بپردازند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های مزمن قرار دارند. از مهم‌ترین این بیماری‌ها می‌توان به پرفشاری خون، بیماری‌های قلبی – عروقی، دیابت و سرطان اشاره کرد.

 

همچنین مطالعه کنید:

محدودیت پروازی به برخی از فرودگاههای کشورهای حوزه خلیج فارس

به گزارش کسب و کار نیوز، جعفر یازرلو اظهارداشت: با توجه به شرایط جوی بوجود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.