صفحه اصلی / جشنواره کسب و کار کامپوزیت؛ محملی برای آشنایی صاحبان ایده و سرمایه

جشنواره کسب و کار کامپوزیت؛ محملی برای آشنایی صاحبان ایده و سرمایه

محمدحسین بهشتی اظهار کرد: از تمام علاقمندان و فعالان در زمینه کامپوزیت از ۶ ماه قبل خواسته ایم ایده استارتاپی خود را در زمینه کامپوزیت برای ما ارسال کنند.
وی ادامه داد: در مجموع ۱۶ طرح به دبیرخانه جشنواره رسید که کمیته علمی ۶ طرح را رد کردند و ۱۰ طرح در روز جشنواره یعنی چهارشنبه (۲۹ شهریور) توسط یکی از اعضای گروه ایده پردازی اعضای کمیته داوران ارائه می شود.
عضو هیات علمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ادامه داد: در پایان ارائه طرح ها با حضور صاحبان صنایع، اساتید رشته کامپوزیت و سرمایه گذاران ۳ طرح برتر برگزیده و از طراحان تقدیر می شود.
وی گفت: اما این هدف اصلی ما نیست و هدف اصلی آشنایی صاحبان استارتاپ ها در عرصه کامپوزیت با سرمایه گذاران است. این جشنواره در واقع محملی برای آشنایی آنها، گفت وگوها و تسهیل شناخت دوطرف است.
بهشتی با اشاره به خصوصیات طرح ها گفت: حداقل یکی از شاخه­ های مواد کامپوزیت یا کاربردهای آنان را در بر گیرد، نو آورانه، صنعتی و دارای جنبه­های فنی قابل اجرا و از نظر امکان سنجی قابل دفاع باشد. جنبه­ های اقتصادی و تجاری طرح، میزان سرمایه گذاری و مدت بازگشت سرمایه قابل رقابت بوده و مالکیت حقوق معنوی طرح، ۱۰۰ درصد متعلق به حداقل یکی از افراد تیم باشد.
مدیر مسئول دوماهنامه علوم و تکنولوژی پلمیر با تاکید برای ارائه طرح ها استارتاپی به این جشنواره در تعریف استارتاپ ها گفت: طرح های استارتاپی باید بازار فروش داشته باشد، افرادی نیازمند محصول یا خدماتی خروجی آن وجود داشته و قابلیت تولید تجاری در طرح دیده شده باشد. 
به گفته بهشتی همچنین نمایشگاه جانبی اولین جشنواره کسب و کار کامپوزیت ایران در روزهای سه شنبه ۲۸ شهریور و چهارشنبه در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران از ساعت ۹ الی ۱۷ برپا خواهد بود. همچنین شرکت‌کنندگان در جشنواره می‌توانند از سخنرانی های علمی و کارگاه‌ها بهره‌مند شوند.
این جشنواره یک روزه به همیت پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به نشانی http://isc96.ir مراجعه کنند. 
کامپوزیت ها ترکیبی از فلز، پلیمر و سرامیک هستند که اجزای مختلف آن،کارایی یکدیگر را بهبود می‌بخشند. مهم‌ترین مزیت مواد کامپوزیتی شامل مقاومت مکانیکی بالا نسبت به وزن خود، مقاومت در برابر خوردگی، خصوصیات مکانیکی بهتر نسبت به فلزات و خواص خوب به عنوان یک عایق حرارتی هستند.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.