صفحه اصلی / ضرورت کار تیمی برای ارتقاء سطح فعالیت‌های آموزش و پرورش

ضرورت کار تیمی برای ارتقاء سطح فعالیت‌های آموزش و پرورش

 گفت: کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی را فراموش نکنیم، چون این فراموشی بزرگترین خیانت به کشور و مردم است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، «محمد محسن‌بیگی» در گردهمایی کارشناسان آموزش متوسطه دوره اول و دوم ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان بر انجام کار تیمی و ایجاد تعامل و هم‌افزایی در راستای ارتقا سطح فعالیت‌های آموزشی و پرورشی  تأکید کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: تجزیه و تحلیل فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه آموزش متوسطه  و ایجاد حساسیت در جهت بر نامه‌ریزی برای  کیفیت‌بخشی به این فعالیت‌ها ضروری است.
 
محسن‌بیگی از نیروی انسانی به‌عنوان مهم‌ترین و با ارزش‌ترین سرمایه آموزش و پرورش یاد کرد گفت: توانمندسازی و بروز رسانی معلمان ضرورتی انکارناپذیری در راستای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی است.
 
وی با اشاره به وجود سرمایه‌های مختلف در آموزش و پرورش تصریح کرد: به رخ کشیدن نداشته‌ها و گلایه مکرر از مشکلات مالی مانع از برنامه‌ریزی برای موفقیت می‌شود اما اگر با مثبت‌اندیشی سرمایه‌های مختلف شناسایی شوند مسیر برای موفقیت هموار و آسان‌تر می‌شود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش هیچ سقفی برای موفقیت و پیشرفت وجود ندارد، چون انسان‌سازی و هدایت دانش‌آموزان به سمت  زندگی بهتر و کمال و سعادت  مهم‌ترین هدف این دستگاه مهم و زیرساختی است.
 
محسن‌بیگی با بیان این‌که  کیفیت‌بخشی باید سرلوحه همه برنامه‌ها در آموزش و پرورش باشد، خاطرنشان کرد: تقویت تفکر کیفیت محور در همه حوزه‌های آموزش و پرورش ضروری است.
 
وی با تأکید بر برنامه‌ریزی در راستای ارتقاء کیفیت در مدارس متوسطه افزود: برنامه‌ریزی پایه و مقدمه کیفیت‌بخشی است.
 
محسن‌بیگی با بیان این‌که عمر گرانمایه دانش‌آموزان با ارزش‌ترین سرمایه‌های مردم  و کشور به‌صورت امانت در اختیار ماست، خاطرنشان کرد: کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی را فراموش نکنیم، چون این فراموشی بزرگترین خیانت به کشور و مردم است.
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان به توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی در استان اشاره کرد و گفت: باید به‌عنوان مشاور مصلحت‌های دانش‌آموزان و کشور را برای اولیا و دانش‌آموزان تشریح کنیم تا بهترین انتخاب را بر اساس توانمندی‌ها و واقعیت‌های کشور و جامعه داشته باشند.
 
محسن‌بیگی بر استفاده فکری و مشاوره‌ای از اولیا دانش‌آموزان تأکید کرد و افزود: باید جلسات انجمن اولیا و مربیان به‌صورت کارگاه آموزشی برگزار شود.
 
وی از توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان در فرآیند تدریس به‌عنوان یک اصل نام برد و بر شناسایی استعدادهای  دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی برای شکوفای این استعدادها تأکید کرد.
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از برنامه تعالی مدیریت مدرسه به‌عنوان برنامه‌ای موثر در راستای کیفی‌ بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی نام برد و خاطرنشان کرد: این برنامه باید از برنامه‌های ذاتی همه مدارس باشد و برای همه‌ی ارکان مدرسه قابل استفاده شود.

 

همچنین مطالعه کنید:

فرصت طلبی اپلیکیشن های ایرانی از قطعی اینترنت

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز، یکی از کاربران نقشه “ویز” در گفت و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *