صفحه اصلی / ۵ اشتباه نابودکننده برای شروع یک کسب‌وکار

۵ اشتباه نابودکننده برای شروع یک کسب‌وکار

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از رمز موفقیت، برای برخی از مردم شروع یک تجارت در واقع یک امید واهی است، اما کارآفرینان از آن دسته از مردم نیستند. آنها اشخاصی با اشتیاق فراوان و اهداف بلندپروازانه هستند که می‌خواهند سکان هدایت تجارتشان را در دست بگیرند و آن را در جهت درست هدایت کنند.
شما هم باید به خودتان قویاً باور داشته باشید تا یک کارآفرین موفق بشوید و به این نکته نیز توجه کنید که فقط ۵۰٪ از استارت‌آپ‌ها بعد از گذشت پنج سال از شروع همچنان پابرجا هستند.
با اینکه عده زیادی از کارآفرینان تجربه‌های مفیدی طی سالهای قبل از راه‌اندازی تجارت خودشان داشته‌اند، ولی مالک یک کسب‌وکار شدن تفاوت بسیار فاحشی با کارمند یک شرکت بودن دارد.
وقتیکه از بیرون و به صورت تئوری به قضیه می‌نگریم موضوع ساده به نظر می‌رسد؛ با این وجود، آیا گاهی اوقات پیش خودمان فکر نکردیم که می‌توانیم بهتر از رئیس‌مان عمل کنیم؟ ولی در واقعیت قضیه طور دیگریست، وقتیکه مالک یک کسب‌وکار هستید مسئولیتها سنگین‌ترو ریسکها بالاتراست و پاداش زحماتتان شاید بیشتر و شاید هم کمتر از انتظار باشد.
خلاصه کلام اینکه، دلیل شماره یک برای شکست استارت‌آپها، کمبود تجربه است. کارآفرینی، بازی متفاوتی با چالشها و تفاوتهای ظریف است. مهم نیست که تحصیلات شما در چه سطحی است یا قبلاً کجا کار می‌کردید یا چه کسانی را در رابطه با تجارت‌تان می‌شناسید، وقتیکه کسب‌وکاری را شروع کردید، محدود به داده‌های آماری مربوط به آن صنعت هستید.
اصل اساسی برای خلق یک استارت‌آپ موفق همان است که در جنبه‌های دیگر زندگی نیز مطرح است: حداقل اشتباهات را داشته باشید.
در اینجا پنج اشتباهی که نابودکننده استارت‌آپ شما است را بیان می‌کنم:
۱ . تحقیق ناکافی
هر کسب‌وکاری در ابتدا از یک ایده شروع می‌شود، اما همه ایده‌ها مناسب رشد و ترقی نیستند. صرف اینکه شما به ایده خود اعتقاد دارید و به آن مشتاق هستید دلیل نمی‌شود که در بازار هم مورد پذیرش قرار بگیرد. باید تحقیقات کاملی بعمل بیاورید. وقتیکه تحقیقات شما در مورد ایده‌تان کافی نباشد و به برداشت‌های خود اعتماد کنید، آنگاه احساساتی عمل کرده و قادر به واکنش و تطبیق با شرایط نامساعد پیش آمده که بر خلاف اهداف شما است نخواهید بود.
۲ . جستجو برای یک طرح بدون نقص
در طرف دیگر این طیف از مردم که تحقیق ناکافی دارند، کارآفرینانی هستند که بیش از اندازۀ لازم روی برنامه‌ریزی و آنالیز داده‌های طرحشان وقت می‌گذارند. مسلماً آنها به کندی پیش می‌روند و وقت زیادی را برای ر

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.