صفحه اصلی / مبادله یک میلیون و ۶۸۳ هزار ورقه «سخاب۴» به ارزش بیش از یک هزار و ۵۹۵ میلیارد ریال

مبادله یک میلیون و ۶۸۳ هزار ورقه «سخاب۴» به ارزش بیش از یک هزار و ۵۹۵ میلیارد ریال

 و امروز نیز شاهد عرضه «سخاب۴» بودیم که طی این عرضه، یک میلیون و ۶۸۳ هزار ورقه به ارزش بالغ بر یک هزار و ۵۹۵ میلیارد ریال میان خریداران و فروشندگان این اوراق دست به دست شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، این حجم و ارزش مبادلاتی مربوط به اوراق سخاب۴ در حالی رقم خورد که در روز جاری مصادف با ۲۶ شهریورماه، بازدهی ۱۸.۲ درصدی را به ثبت رساند.
گفتنی است اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب۴» در تاریخ ۲۰ دی‌ماه ۹۶ سررسید می‌شود و مانند دیگر اوراق توسط وزارت اقتصاد در سال گذشته منتشر شد.
 روز جاری همچنین مدیر عملیات بازار و اعضای فرابورس ایران از توقف نماد معاملاتی اسناد خزانه اسلامی مرحله دهم در نماد «اخزا۱۰» در پایان معاملات فردا دوشنبه ۲۷ شهریورماه، به منظور پرداخت مبالغ اسمی این اسناد خبر داد. سررسید اسناد خزانه اسلامی مرحله دهم، روز سوم مهرماه سال جاری است.
نگاهی به آمار معاملات امروز فرابورس ایران
در دومین روز کاری این هفته تغییر مالکیت نزدیک به ۱۵۹ میلیون ورقه بهادار در بازارهای فرابورس ایران رقم خورد که ارزش این مبادلات به بیش از ۲ هزار و ۶۵۱ میلیارد ریال رسید.
در بازارهای اول و دوم  نیز شاهد دست به دست شدن ۹۱ میلیون و ۸۴۰ هزار سهم به ارزش بالغ بر ۲۷۵ میلیارد ریال بودیم که نمادهای «ذوب» و «زاگرس» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در این بازارها به خود اختصاص دادند.
تابلوهای مبادلاتی بازار پایه نیز میزبان جابه‌جایی بالغ بر ۶۲ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۹۱ میلیارد ریال بودند که سهامداران با نقل‌وانتقال حدود ۱۵ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در نماد «وسین» متعلق به بیمه سینا، منجر به صدرنشینی این نماد در بازار پایه به لحاظ حجم و ارزش مبادلاتی شدند.
امروز معامله گران بازار تسهیلات مسکن شاهد جابه‌جایی افزون بر ۶۵ میلیون ورقه «تسه» در ۳ هزار و ۱۵۶ نوبت معاملاتی بودند که این میزان معاملات ارزشی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال را نشان می‌دهد.
در تابلو تسهیلات مسکن، بیشترین قیمت مربوط به اوراق تسهیلات مسکن خرداد۹۶ بود که با قیمت ۷۹۱ هزار ریال مورد دادوستد قرار گرفت.
همان‌گونه که اشاره شد عرضه اوراق «سخاب۴» با استقبال مواجه شد به‌گونه‌ای که بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی در تابلو اوراق با درآمد ثابت به این نماد تعلق گرفت. دومین جایگاه از نظر حجم و ارزش معاملاتی در این تابلو نیز به نماد «سخاب۲» اختصاص داشت.
در مجموع بیش از ۲ میلیون ورقه بهادار به ارزش بالغ بر ۲ هزار و ۱۹۸ میلیارد ریال در تابلو اوراق با درآمد ثابت تغییر مالکیت یافت.
در نهایت شاخص کل فرابورس ایران که روز گذشته ۷ واحد تغییر مثبت را به ثبت رساند، در روز جاری تحت تاثیر منفی از جانب نماد «زاگرس» با دو واحد افت مواجه شد و در پله ۹۴۹ واحدی قرار گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.