صفحه اصلی / افزایش قیمت نفت به بشکه ای ۵۰ تا ۶۰ دلار

افزایش قیمت نفت به بشکه ای ۵۰ تا ۶۰ دلار

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز ، «باب دادلی» مدیرعامل شرکت انگلیسی بی پی گفت: مهار مازاد عرضه همیشه کار زمان بری بوده است، اما با وجود توافق اوپک و با توجه به آن چه ما می بینیم، میزان پایبندی ها بسیار مطلوب و سطح ذخیره سازی ها رو به پایین است… انتظار نداریم قیمت نفت افزایش یا کاهش چشمگیری داشته باشد. 
 
**ونزوئلا قیمت نفت را بر مبنای یوآن اعلام کرد
به گزارش رویترز، بر اساس برنامه «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهوری ونزوئلا با شعار «رهایی از استبداد دلار»، این کشور قیمت نفت و فرآورده های نفتی خود را در هفته ای که گذشت بر مبنای یوآن چین اعلام کرد.
مادورو اعلام کرد که دولت وی در پی تحریم های ایالت متحده و توقف معاملات و تراکنش های مالی با ونزوئلا، برای فروش نفت خود از دلار آمریکا استفاده نخواهد کرد. 
بنابراین قیمت نفت ونزوئلا در معاملات بازار بورس در هفت روز منتهی به پنج شنبه (۲۳ شهویور) ۳۰۶.۲۶ یوآن معادل ۴۶ دلار و ۷۶ سنت اعلام شد. 
 
**انی و شرکت ملی نفت چین قرارداد نفتی امضا کردند
به گزارش رویترز، شرکت انی ایتالیا قرارداد همکاری با شرکت ملی نفت چین(سی ان پی سی) امضا کرد که به شرکت ایتالیایی امکان دسترسی آسان تر را به بازار نفت چین می دهد. 
انی در بیانیه ای اعلام کرد که بر اساس این توافق با سی ان پی سی در زمینه های اکتشاف و تولید نفت، گاز طبیعی مایع شده ، تجارت و پالایش نفت و فرآورده های نفتی در چین همکاری می کند و در عوض شرکت ملی نفت چین با بهره گیری از مهارت فنی شرکت انی، دارایی های نفتی خود را در سراسر دنیا توسعه می دهد. 
 
**سطح ذخایر نفت آمریکا افزایش چشمگیری یافت
به گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد سطح ذخایر نفت ایالات متحده در هفته منتهی به هشتم سپتامبر (۱۷ شهریور) پنج میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه افزایش یافت در حالی که انتظار تحلیلگران از این میزان تنها سه میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه بوده است. 
بنا به اعلام این اداره، تولید نفت این کشور در مقطع یادشده به ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسید. این میزان در هفته پیش از آن هشت میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز بوده ؛ فعالیت پالایشگاه های در پی طوفان شدید هاروی هنوز به حال طبیعی خود بازنگشته است. 
 
**نیجریه بعید است به توافق اوپک تن دهد
به گزارش رویترز، «ایمانوئل ایبه کاچیکوو»، وزیر نفت نیجریه اعلام کرد: این کشور بسیار بعید است تا ماه مارس ۲۰۱۸میلادی (اسنفد-فرودین) به توافق کاهش تولید نفت بپیوندد. 
کاچیکوو تمدید توافق را برای پس از ماه مارس ممکن خواند و گفت: حجم ذخایر نفت جهان هنوز یک چالش است. 
لیبی و نیجریه در پی تنش ها و حملات سیاسی، از اجرای توافق میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک مبنی بر کاهش روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه از عرضه جهانی نفت تا ماه مارس، معاف شده اند. 
 
**رشد تولید فرآورده های نفتی چین 
به گزارش رویترز، اداره ملی آمار چین اعلام کرد تولید فرآورده های نفتی پالایشگاه های این کشور در ماه اوت (مرداد- شهریور) با ۶.۵ درصد افزایش سالانه، به ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز رسید.
این میزان در ماه ژوئیه (تیر- مرداد) ۱۰ میلیون و ۷۱۰ هزار بشکه در روز بوده است که کمترین میزان در ۱۰ گذشته به شمار می رود. 
علت این افزایش، اعلام نرخ جدید قیمت نفت برای پالایشگاه های مستقل چین و یورش آنها برای خرید این کالا اعلام شد. 
 
**قزاقستان به عنوان یکی از اعضای توافق جهانی اوپک باقی می ماند
به گزارش رویترز، «نورسلطان نظریایف»، رئیس جمهوری قزاقستان، اعلام کرد که این کشور به عنوان بزرگ ترین صادرکننده نفت در آسیای مرکزی به منظور حمایت از رشد قیمت های نفت عضویت خود را در توافق کاهش تولید اوپک حفظ خواهد کرد. 
نظربایف گفت: نفت ۵۲ تا ۵۵ دلاری همه را راضی می کند، و برای این که این شرایط حاصل شود ما به تعهدات خود پایبند خواهیم بود. 
 
**طرح سرمایه گذاری سالانه شل در برزیل به مبلغ ۲ میلیارد دلار
به گزارش رویترز، واحد برزیلی شرکت انگلیسی-هلندی شل قرار است از سال ۲۰۲۰ میلادی سالانه مبلغ ۲ میلیارد دلار در حوزه نفت در برزیل سرمایه گذاری کند. 
«فلاویو رودریگز»، رئیس این واحد گفت که این طرح سرمایه گذاری شامل مزایده های احتمالی اکتشاف نفت که دولت این کشور قرار است در ماه سپتامبر و اکتبر برگذار کند، نمی شود. 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.