صفحه اصلی / پیشرفت عملیات ساخت نخستین ترمینال مکانیزه غلات در بندر امام(ره)

پیشرفت عملیات ساخت نخستین ترمینال مکانیزه غلات در بندر امام(ره)

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، آیت رضا زاده ضمن یادآوری مراحل آغازین عملیات اجرایی احداث این ترمینال تخصصی با حضور وزیر راه و شهرسازی در بندر امام خمینی(ره)، افزود: پروژه احداث سیلو، گالری انتقال و خرید تجهیزات تخلیه و بارگیری غلات بر روی اسکله به صورت کاملا مکانیزه، با سرمایه گذاری بالغ بر یکهزار و ۵۰۷ میلیارد ریالی بخش خصوصی در مساحتی معادل ۷۴ هزار متر مربع در خرداد ماه سال جاری آغاز شد.
رضازاده گفت: این پروژه، با هدف توسعه توانمندی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و تثبیت جایگاه آن در کشور و همچنین ارایه خدمات مطلوب به مشتریان به عنوان یکی از پیشرفته ترین ترمینال های غلات بنادر کشور آغاز شده است.
وی ضمن بیان این مطلب که روند پیشرفت احداث این ترمینال مکانیزه در نوع خود به لحاظ حجم سرمایه گذاری و ابعاد آن کم نظیر است، افزود: این پروژه با نظارت مستمر واحد مهندسی و عمران این اداره کل و تلاش عوامل اجرایی در مرحله شمع کوبی زیر فنداسیون سیلوها بوده و روند عملیات اجرایی مطلوب ارزیابی می شود.
معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان افزود: احداث این ترمینال تأثیر به سزایی در ارتقاء ظرفیت و توان تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در این مجتمع بزرگ بندری دارد.
رضازاده ابراز امیدواری کرد، با تداوم تلاش ها و پیشرفت های ایجاد شده، این ترمینال حسب تعهدات قراردادی سرمایه گذار، تا ۱۸ ماه آینده تکمیل و بهره برداری شود.
شایان ذکر است، به موازات پیشرفت فیزیکی ساخت ترمینال مکانیزه غلات در این بندر، سه دستگاه برج تخلیه غلات توسط سرمایه گذار خریداری و مونتاژ شده و هم اکنون در حال بهره برداری است.
یادآور می شود، در بندر امام خمینی(ره) که از مزیت های بازرگانی و امکانات و تجهیزات مناسب، برخوردار است، تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد از کالاهای اساسی کشور از جمله غلات و خوراک دام انجام می گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.