صفحه اصلی / سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری چینی ها در ایران

سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری چینی ها در ایران

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا،  این نشست که در مرکز 'سیتیک گروپ' چین در پکن برگزار شد، موافقتنامه قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری خط اعتباری 'سیتیک گروپ' چین با بانک های رفاه کارگران، صنعت و معدن، پارسیان، پاسارگار و توسعه صادرات امضاء شد.
معاون 'سیتیک گروپ چین' در این مراسم با ابراز خوشحالی از حضور مسئولان بانکی ایران در چین و امضای این قرارداد مهم گفت: با توجه به اینکه روابط سیاسی دو کشور ایران و چین به طور مطلوبی در حال توسعه و گسترش است 'سیتیک گروپ' به عنوان یکی از بزرگترین موسسات مالی چین و در جهت توصیه رهبران کشور اقدام به امضای این قرارداد کرده است.
'یوسنگ چن' به روابط دیرینه ایران و 'سیتیک گروپ' اشاره کرد و گفت: امروز رویداد مهمی را شاهدیم و امیدوارم این قرارداد مهم زمینه ساز توسعه دو کشور شود.
وی به عقد این قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری با ۵ بانک ایرانی اشاره کرد و توضیح داد: امیدواریم با امضای این قرارداد زمینه توسعه روابط اقتصادی ایران با چین بیش از گذشته فراهم شود.
به گفته وی، این گروه مالی در آینده نیز در نظر دارد با بانک مرکزی و سایر بانک های ایران، قراردادهای دیگری را امضا کند.
'چن' اظهار امیدواری کرد با استفاده از تامین مالی این قرارداد و اجرای پروژه های مهم مورد نظر دو کشور، زمینه همکاری و توسعه روابط دو کشور و همچنین دو ملت ایران و چین بیشتر از گذشته فراهم شود.
وی در پایان از همکاری و تعامل بانک مرکزی، سفارت ایران در چین و سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران تشکر کرد.
قرار است سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری چینی ها در ایران به صورت فاینانس در حوزه های مدیریت منابع آبی، انرژی، محیط زیست و حمل و نقل انجام شود.
'سیتیک گروپ' یکی از موسسه های مالی بزرگ دنیاست به طوری که در بین ۵۰۰ شرکت مالی دنیا در ردیف ۵۱ جهان قرار گرفته است.
بانک ساخت و ساز چین، بانک سیتیک، گروه بیدو، شرکت چاینا فیلم و شرکت پست اکسپرس چین از جمله زیر مجموعه های 'سیتیک گروپ' هستند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.