صفحه اصلی / عملیات لوله گذاری آخرین خط دریایی فاز ۱۴ پارس جنوبی آغاز شد

عملیات لوله گذاری آخرین خط دریایی فاز ۱۴ پارس جنوبی آغاز شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، حمیدرضا مسعودی با اشاره به پایان عملیات لوله گذاری خط اول ۳۲ اینچ انتقال گاز ترش و ۴,۵ اینچ MEG دریایی این طرح به طول ۱۰۳ کیلومتر در مردادماه امسال، اعلام کرد: پیشرفت عملیات لوله گذاری خط دوم ۳۲ اینچ انتقال گاز ترش و ۴.۵ اینچ MEG به ۸۸ کیلومتر رسیده است و مهرماه امسال به پایان می‌رسد.
به گفته وی، اتصال سکوهای اقماری (۱۴C و ۱۴D) به سکوهای اصلی (۱۴A و ۱۴B) این طرح از طریق ۲ خط لوله ۱۸ اینچ میانی در مجموع به طول ۱۶ کیلومتر، اواسط تیرماه امسال و در مدت کمتر از ۲۰ روز به پایان رسیده است.
مسعودی افزود: به این ترتیب با اتمام خط لوله دوم فاز ۱۴ پارس جنوبی، لوله گذاری بخش فراساحل این طرح در مجموع به طول ۲۲۷ کیلومتر به پایان می‌رسد.
مجری فاز ۱۴ پارس جنوبی همچنین از اتمام عملیات حفاری ۲۲ حلقه چاه سکوهای ۱۴A و ۱۴C خبر داد و اعلام کرد: عملیات تکمیلی حفاری چاه‌های سکوی ۱۴A که هم اکنون در حال اجراست، گام مهمی در امکان تولید از موقعیت فاز ۱۴ در میدان مشترک و نصب عرشه و عملیات راه اندازی این سکو خواهد بود.
مسعودی افزود: برای انجام این عملیات، لوله های CRA مورد نیاز تامین شده و پیمانکار مربوطه کارهای تکمیلی ۱۱ حلقه چاه سکوی ۱۴A را آغاز کرده است.
وی به عملیات تکمیلی سکوی ۱۴C اشاره و عنوان کرد: با تامین لوله‌های CRA سکوی ۱۴C، دکل حفاری در موقعیت چاه‌های این سکو مستقر شده و عملیات تکمیلی در این موقعیت نیز آغاز می شود.
مسعودی درباره عملیات تکمیلی خط لوله اول طرح توسعه فاز ۱۴ اظهار کرد: عملیات اتصال خط لوله به جکت سکو، Free Span، هایدروتست و آماده سازی بهره برداری از این خط طبق برنامه زمانبندی انجام می شود.
برداشت گاز ترش غنی از سکوی ۱۴A تا اواسط زمستان امسال
مجری طرح فاز ۱۴، آماده سازی شرایط، برای انتقال گاز ترش تولیدی سکوی ۱۴A به پالایشگاه فاز ۱۲ را از دیگر برنامه‌های در حال اجرا اعلام کرد و گفت: به منظور انتقال این میزان گاز، احداث یک خط لوله رابط بین پالایشگاه‌های این دو فاز به طول پنج کیلومتر در دستورکار قرار گرفته و عملیات اجرای آن هم با روند مناسبی ادامه دارد.

به گفته وی، هم اکنون با تلاش شبانه روزی کارفرما و پیمانکاران طرح، تکمیل زنجیره تولید در طرح توسعه فاز ۱۴ سرعت گرفته و تلاش می شود تا با انجام تعهدات مورد نظر طبق برنامه زمانبندی و ضمن رعایت دستورعمل‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)، تا اواسط زمستان امسال برداشت گاز ترش غنی از سکوی ۱۴A آغاز شود.

مسعودی درباره وضع ساخت سکوهای اصلی فاز ۱۴ گفت: هم اکنون کار ساخت سکوی ۱۴A

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.