صفحه اصلی / جدید ترین کشور های جهان را می شناسید؟

جدید ترین کشور های جهان را می شناسید؟

در طی ۳۵ سال گذشته کشورهای جدید در دنیا به وجود آمده‌اند که ما نام جوان‌ترین کشورهای جهان را بر روی آن‌ها می‌گذاریم، با ما همراه باشید تا جدیدترین کشورهای جهان را بشناسید
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کجارو، فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، باعث به وجود آمدن کشورهای جدید شد؛ اما تعداد زیادی از کشورهای بلوک شرق در طی ۳۵ سال گذشته استقلال خود را به دست آوردند.
نامیبیا

نامیبیا تا سال ۱۹۹۰ بخشی از آفریقای جنوبی بود. ایالات فدرال میکرونزی ۳۲ سال و جزایر مارشال ۳۳ سال است که مستقل شده‌اند. این کشورها تا سال ۱۹۸۶ تحت حکومت آمریکا بودند. کشورهای برونئی و سنت کیتس و نویس هم کشورهای جدیدی هستند که به ترتیب ۳۴ ساله و ۳۳ ساله هستند و از سال‌های ۱۹۸۴ و ۱۹۸۳ از بریتانیا جداشده‌اند.
لتونی و لیتوانی

لتونی و لیتوانی هم ۳۱ سال است که به‌عنوان کشور مستقل شناخته‌شده‌اند و در سال ۱۹۹۰ به استقلال دست پیداکرده‌اند.
در سال‌های بعد ۱۸ کشور مهم در به دست آوردن حاکمیت مستقل موفق بودند. ازجمله این کشورها به ترتیب زمانی به دست آوردن سلطه می‌توان به کویت، آلمان، گرجستان، اسلوونی، استونی، اوکراین، بلاروس، مولداوی، آذربایجان، قرقیزستان، ازبکستان، مقدونیه، تاجیکستان، ارمنستان، کرواسی، ترکمنستان، قزاقستان و روسیه اشاره کرد.
بوسنی و هرزگوین

آخرین بخش از یوگسلاوی سابق که اعلام استقلال کرد، بوسنی و هرزگوین بود. جنگ بوسنی تا سال ۱۹۹۵ ادامه داشت.
کشور بوسنی و هرزگوین، از زیباترین کشورهای منطقه است و پایتخت این کشور، «سارایوو» از زیباترین پایتخت‌های جهان است. یکی دیگر از شهرهای بسیار زیبای منطقه بوسنی هرزگوین، موستار است. گردشگران می‌توانند با استفاده از قطار بین این دو شهر جابه‌جا شوند. بلیت قطار این مسیر تنها ۴ یورو است،۴ یورو برابر با بلیت یک سفر درون‌شهری در لندن است! قطار ساراویوو به موستار در سال ۲۰۱۵ برای تعمیرات بسته شد و در بهار سال آینده دوباره شروع به کار خواهد کرد. مسیر قطار، یکی از شگفت‌انگیزترین مناظر منطقه بوسنی و هرزگوین است.
قطار در مسیر حرکت خود از رودخانه «نرتوا» عبور می‌کند و طبیعت زیبایی در طول مسیر مشاهده می‌شود.
جمهوری چک و اسلواکی

دو کشور جمهوری چک و اسلواکی در ۱ ژانویه ۱۹۹۳ پس از انقلاب مخملی، مستقل شدند. پراگ پایتخت جمهوری چک است و ازجمله زیباترین شهرهای این کشور است.
اریتره

اریتره کشوری در شمال شرقی آفریقا است که در سال ۱۹۹۳ از اتیوپی جدا شد و به کشوری مستقل تبدیل شد.
ادارات امور خارجه این کشور سفر به ۲۵ کیلومتری مرز اریتره با اتیوپی و سودان را خطرناک اعلام کرده‌اند، در میان کشورهای اتیوپی و اریتره مسائلی وجود دارد، مرز این کشور با اتیوپی امن نیست.
پالائو

جمهوری پالائو کشوری مستقل در اقیانوس آرام در قاره اقیانوسیه است. این کشور با فیلیپین ۸۰۰ کیلومتر فاصله دارد. سواحل و طبیعت بکر، کوه‌های آتش‌فشانی و پوشش گیاهی متنوع جنگل‌ها تنها بخشی از زیبایی‌های پالائو است. این کشور در سال ۱۹۹۴ به‌عنوان بخشی از ایالات فدرال میکرونزی انتخاب شد و استقلال یافت. پالائو زیر سلطه آمریکا بود.
تیمور شرقی

جمهوری دموکرات تیمور شرقی(East Timor) در جنوب شرقی آسیا و شمال غربی استرالیا قرار دارد. تیمور شرقی در ۲۰ مه ۲۰۰۲ اعلام استقلال کرد. درواقع روند مستقل شدن این کشور در پی شورش‌های مردم اندونزی بود.
می‌توان این کشور را، کم بازدیدکننده‌ترین کشور در محدوده آسیا دانست. نیمی از محدوده شرقی جزیره تیمور شرقی با صخره‌های مرجانی احاطه‌شده است. ساختمان‌های زیبایی از زمان استعمار پرتغال در این کشور وجود دارد که نقاشی‌های زیبایی در آن دیده می‌شود. قدمت برخی نقاشی‌ها به ۱۳۰۰۰ سال می‌رسد.
امنیت تیمور شرقی پایین است. اعتراضات داخلی در این کشور همیشه زیاد بوده و اگر فردی کوچک‌ترین حرکت مشکوکی در سطح کشور انجام دهد باید به‌سرعت کشور را ترک کند. مسائل جنایی، سرقت، حمل اسلحه و خشونت‌های محلی در تیمور شرقی بسیار زیاد است.
مونته‌نگرو و صربستان

کشورهای مونته‌نگرو و صربستان از سال ۱۹۹۲ تا سال ۲۰۰۶ به‌عنوان یک کشور شناخته‌شده بودند و در ۲۱ مه ۲۰۰۶ با برگزاری همه‌پرسی کشورهای مونته‌نگرو و صربستان از هم جدا شدند.
سواحل مونته‌نگرو، از زیباترین سواحل دنیا است. پارک جنگلی «بیوگرادسکا گورا» از زیباترین پارک‌های جنگلی جهانی است. طبیعت بکر و تنوع گونه‌های گیاهی در این پارک جنگلی ملی دیدنی است.
کوزوو

جمهوری کوزو، کشوری در شبیه جزیره بالکان است. این کشور در سال ۲۰۰۸ اعلام استقلال از صربستان کرد ولی صربستان این استقلال را نپذیرفته است. معماری بناهای کوزو منحصربه‌فرد و دیدنی است. معماری مربوط به دوره عثمانی هنوز در این کشور باقی‌مانده است و گردشگران می‌توانند از تماشای این بناها در کنار طبیعت زیبایی کوزو لذت ببرند.
سودان جنوبی

سودان جنوبی کشوری در آفریقا است که در ۹ ژوئیه ۲۰۱۱ از سودان جدا شد و استقلال یافت. در طی همه‌پرسی با ۹۸.۸۳ درصد آرا این تصمیم تصویب شد. از سال ۲۰۱۳ جنگ‌های داخلی در سودان جنوبی رخ‌داده است که وزارت امور خارجه این کشور منطقه را ناامن اعلام کرده است.
اما با تمام ناامنی‌ها، سودان جنوبی از طبیعتی بی‌نظیر بهره برده است. جزیره اوکلوئل یکی از زیباترین مناطق دیدنی در سودان جنوبی است که گونه‌های جانوری متنوعی در آن زندگی می‌کنند. اگر دوست داشتید تمساح‌ها را از نزدیک در آب‌های کم‌عمق ببینید، می‌توانید به جزیره اوکلوئل در سودان جنوبی سفر کنید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، میزان ارز تأمین شده برای واردات دارو و تجهیزات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.