صفحه اصلی / درخواست اشد مجازات برای متهمان پرونده «بنیتا»

درخواست اشد مجازات برای متهمان پرونده «بنیتا»

 نخستین جلسه رسیدگی به پرونده «بنیتا» ساعت ۹:۳۰ صبح امروز (دوشنبه) پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید با حضور قاضی محمدی کشکولی رییس شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران، مستشاران دادگاه، اولیای‌دم بنیتا، کوشا وکیل مدافع اولیای دم، متهمان پرونده و قاضی محمد شهریاری به عنوان نماینده دادستان آغاز شد.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، قاضی محمدی کشکولی با یادآوری مواد ۳۵۰ و ۳۵۴ قانون آیین دادرسی کیفری به حضار تذکر داد و درخواست کرد که حاضرین نظم جلسه را رعایت کنند. سپس از قاضی شهریاری نماینده دادستان خواست تا کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران را قرائت کند.
 
قاضی محمد شهریاری نماینده دادستان با حضور در جایگاه و با قرائت کیفرخواست، گفت: در تاریخ ۹۶.۴.۲۹ پدر بنیتا خودروی خود را از پارکینگ منزلش واقع در مشیریه خارج می کند. در داخل خودور وسایل مسافرت بود، چرا که آنها قصد مسافرت به اراک را داشتند. کودک در صندلی عقب ماشین قرار داده شده بود. در این میان سارق متوجه خودروی روشن می‌شود و با توجه به اینکه پدر بنیتا از خودرو فاصله داشته، سارق سوار خودروی پراید می‌شود. پس از اینکه پدر بنیتا متوجه موضوع می‌شود خود را به روی کاپوت انداخته تا جلوی سارق را بگیرد، اما سارق با سرعت زیاد شروع به حرکت می‌کند و موجب می شود که پدر بنیتا بر روی زمین پرتاب شود.
 
وی ادامه داد: محمد و مهدی برای گرفتن مواد مخدر در آن محل حضور داشتند. در ابتدا قصد داشتند موتورسیکلتی را سرقت کنند که موفق نمی‌شوند. بر اساس اظهارات محمد متهم ردیف اول، مهدی به وی اشاره می کند که آن خودرو روشن است. در تاریخ ۹۶.۵.۳ با شماره شاکی تماس می‌گیرند و اطلاعات را درباره محل اتومبیل و فرزندش به او می‌دهند و در نهایت مهدی و محمد دستگیر می‌شوند. این در حالیست که اتومبیل در مقابل ابزارفروشی که دوربین داشته و تمام فعل و انفعالات را ثبت کرده، قرار داشته است. از طرق قانونی پرونده به تهران احاله می‌شود.
 
قاضی شهریاری خاطرنشان کرد: وقتی اتومبیل پیدا می‌شود جسد مقتوله کشف می‌شود و به پزشکی قانونی تهران ارجاع می‌شود. آزمایش‌های مختلفی انجام می‌شود و علت مرگ گرمازدگی و عوارض ناشی از آن قید می‌شود. محمد هنگامی که خودرو را پارک کرده به حضور کودک اهمیتی نشان نداده و تمهیدات لازم را برای حفظ جان وی ایجاد نکرده است، این در حالیست که وی مدتی کوتاه پس از اینکه اتومبیل را سرقت می‌کند متوجه حضور کودک در اتومبیل می‌شود. شرایط آب و هوایی سخت بوده، هوا گرم بوده و شیشه‌ها هم بالا بوده است. متهم ردیف اول پس از اینکه اتومبیل را خاموش می‌کند، بار دیگر سوئیچ را باز می‌کند که این خود باعث گرمتر شدن هوای داخل ماشین می‌شود.
 
نماینده دادستان ادامه داد: بر اساس گفته‌های کارشناس اتومبیل دریچه هوای بیرون به داخل خراب بوده و اینکه گفته می‌شود کودک را به پیشوا برده‌اند کذب محض است و ما از چندین نفر تحقیق کردیم که چنین چیزی صحت ندارد. یک پرونده شخصیتی هم برای محمد متهم ردیف اول تشکیل شده است. وی ۲۷ سال دارد و دارای ۵ سابقه کیفری است. بر اساس اظهارات متهم به دلیل محیط نامناسب محل سکونت از ۱۵ سالگی شیشه مصرف می کرده است و همچنین اولین سرقت وی در سال ۹۳ بوده است. بنا بر اظهارات متهم وی با زنی به اسم نرگس آشنا می‌شود.
 
قاضی شهریاری درباره اتهامات محمد – متهم ردیف اول پرونده – گفت: با توجه به اینکه علم به این موضوع وجود داشته که کودک ناتوان است، تابستان بوده و هوا گرم، شیشه‌ها بالا بوده و هیچ‌گونه کمکی به کودک نشده و با توجه به تقاضای اولیای دم، برای متهم ردیف اول درخواست قصاص دارم. اتهامات دیگر علاوه بر قتل عمد، سرقت مقرون به آزار، مباشرت در آدم ربایی و ایراد صدمه بدنی عمدی است. اتهامات مهدی متهم ردیف دوم پرونده نیز سرقت مرقرون به آزار و خودداری از کمک به طفل در معرض خطر است.
 
شهریاری در پایان گفت: اولیای دم در دادسرا حضور پیدا کردند و تقاضای قصاص داشتند و درباره اتهامات دیگر درخواست اشد مجازات را داشته‌اند و با توجه به ادله و شرایط و با توجه به تقاضای اولیای دم، درخواست قصاص در ملاء عام و اشد مجازات را داریم.
 
در ادامه جلسه دادگاه، قاضی محمدی کشکولی از پدر بنیتا خواست تا در جایگاه حضور یابد و به طرح شکایت خود بپردازد.
 
پدر بنیتا پس از اینکه در جایگاه حضور پیدا کرد و سخنانش به دلیل اشک و گریه منقطع بود، به سختی گفت: صبح روز پنجشنبه ۴.۲۹ بود و ما قصد سفر به اراک را داشتیم و می خواستم به عیادت مادربزرگم برویم. وسایل را به داخل اتومبیل گذاشتم و در آخرین لحظه بنیتا را در ماشین گذاشتم.
 
گریه و بی‌قراری پدر بنیتا اجازه نمی‌داد اظهاراتش روشن و واضح باشد که در این میان، قاضی از وی خواست تا آرامش خود را حفظ کند که پدر بنیتا خطاب به رئیس دادگاه، گفت: شما جای من نیستید و نمی‌دانید من چه کشیدم! ۵۰ روز است که فرزندم را ندیده‌ام.
 
وی در توصیف روز حادثه گفت: ماشین را از خانه بیرون آوردم و پارک کردم. چند قدمی از اتومبیل دور شدم تا به همسرم چیزی بگویم. به آن میزان به اتومبیل نزدیک بودم که صدای باز شدن در را شنیدم و سارق را دیدم که سوار ماشین من شد. در این میان برای اینکه جلوی سارق را بگیرم به روی کاپوت پریدم، با سرعت دنده عقب گرفت و نگذاشت که من بر روی کاپوت بمانم.
 
وی افزود: هنگامی که روی کاپوت ماشین بودم روی شیشه می‌ کوبیدم و فریاد می‌زدم که کودکم در ماشین است. همچنین همسرم که از خانه بیرون آمد آئینه ماشین را گرفت و به زمین پرت شد و سارق متواری شد. دایی همسرم که یکی از مدیران همراه اول است، گوشی همراه همسرم را ردیابی کرد و قبل از اینکه تلفن خاموش شود، آخرین ردیابی در کیانشهر بود.
 
پدر بنیتا که به سختی صحبت می‌کرد، خطاب به قاضی گفت: آقای قاضی، کودک من به سختی صحبت می‌کرد، نمی‌توانست از خودش دفاع کند.
 
قاضی محمدی کشکولی گفت: آرامش خود را حفظ کنید تا سخنانتان فراموش نشود.
 
گریه امان صحبت کردن را از پدر بنیتا گرفته بود و در این هنگام قاضی از کوشا وکیل مدافع اولیای دم خواست تا در جایگاه حضور پیدا کرده و دلایل شکایت را تشریح کند.
 
کوشا وکیل مدافع اولیای دم پس از اینکه در جایگاه حضور پیدا کرد، گفت: محمد و مهدی با سرکردگی احمد اقدام به سرقت می‌کنند. این سرقت مقرون به آزار بوده و خود اقدامی برای شروع به قتل بوده است. اینگونه که پدر بنیتا روی زمین کشیده می‌شده خود عمل کشنده بوده است. متهم ردیف اول در ابتدای سرقت متوجه حضور کودک شده بود. مهدی با او تماس می‌گیرد و از او می‌پرسد آیا کودک در اتومبیل است و وی متوجه حضور کودک می‌شود. رساندن آب و غذا موجب می‌شد تا این کودک تلف نشود.
 
کوشا بطری آب و شیر خشک بنیتا را که در چمدان وسایل کودک در اتومبیل بود نشان حضار داد و افزود: این آب و شیر مایه حیات آن کودک بود. این کار توسط هر دوی آنها انجام شده است. وقتی مهدی وارد اتومبیل می‌شود تا غنائم را با هم تقسیم کنند کاری برای کودک نمی‌کنند و اتومبیل را ترک می‌کنند. در این جا عمل و رفتار کشنده بوده است. این کودک تا سه شنبه در گرما بدون آب و غذا تلف شده است. با توجه به ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی سال ۱۳۹۲ و ماده ۶۳۳ قانون مجازات سال ۷۵ تقاضای قصاص را برای هر دو متهم داریم و درباره سایر اتهامات درخواست اشد مجازات را داریم.
 
در ادامه قاضی کشکولی خطاب به وکیل مدافع اولیای دم گفت: پس از بررسی پرونده، برای متهم ردیف دوم در خصوص قتل، قرار منع پیگرد صادر شد که اولیای دم نسبت به قرار صادره اعتراض نداشته‌اند و این حکم، ۱۵ مرداد ماه به اولیای دم ابلاغ شده است.
 
 وکیل مدافع اولیای دم بنیتا گفت: این حکم فقط به پدر بنیتا ابلاغ شده و مادرش نسبت به آن اعتراض دارد.
 
قاضی بار دیگر از پدر بنیتا خواست تا در جایگاه حضور پیدا کند.
 
پدر بنیتا پس از اینکه در جایگاه حضور یافت، گفت: درباره شکایت در خصوص قتل عمد فرزندم، تقاضای قصاص در ملاء عام را دارم. هنگام مقاومت در مقابل سرقت هم خسارت بدنی به من وارد شده است. پول و اموال من در خودرو به سرقت رفته است.
 
در این هنگام مادر بنیتا در جایگاه حضور یافت و در حالی که گریه می کرد خود را معرفی کرد و افزود: من مادر بنیتای ۸ ماهه هستم. همسرم تمام تلاشش را انجام داد تا خودرویی که فرزندمان در آن بود به سرقت نرود. من فریاد می‌زدم که کمک کنید، فرزندم در ماشین است. من از دادگاه می‌خواهم که اعدام هر دوی این حرمله‌ها به صورت علنی با حضور پدر و مادرشان انجام شود.
 
پس از اینکه سخنان مادر بنیتا تمام شد، قاضی دادگاه از یکی از مطلعین پرونده – ستوان یکم کلانتری خاتون آباد – خواست تا در جایگاه حضور یابد. هنگامی که وی در جایگاه حاضر شد و در حال تشریح اقدامات کلانتری خاتون آباد بود، غش کرد و بر روی زمین افتاد.
 
سپس قاضی محمدی کشکولی از متهم ردیف اول «محمد» خواست تا در جایگاه حضور پیدا یافته و خود را معرفی کند.
 
متهم ردیف اول در جایگاه حاضر شد و گفت: من محمد ۲۷ ساله موتورساز هستم. کار خرید و فروش مواد مخدر هم انجام می دهم. موضوع قتل را قبول ندارم. هنگامی که پدر بنیتا بر روی اتومبیل افتاده بود من فقط ترسیده بودم و هر کاری می کردم تا از آنجا خارج شوم و از حضور کودک خبر نداشتم. هنگامی که مهدی به من زنگ زد متوجه حضور کودک شدم و به او گفتم تو کجایی، من می‌خواهم ماشین را همین جا بگذارم و بیایم و به من گفت تو به پاکدشت بیا.

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.