صفحه اصلی / ابتکار بر تقویت نقش زنان در صلح و امنیت بین الملل تاکید کرد

ابتکار بر تقویت نقش زنان در صلح و امنیت بین الملل تاکید کرد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، معصومه ابتکار در کمیته راهبردی برنامه مشترک ایران و ژاپن تحت عنوان ' گفتگو های راهبردی پیرامون توانمند سازی زنان' که با حضور عباس عراقچی معاون حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، بر ضرورت برگزاری نشست های تخصصی برای ترویج کارآفرینی در موضوعات مختلف از جمله کارآفرینی سبز و حوزه فناوری اطلاعات تاکید کرد.
همچنین در ادامه چهار نفر از کارشناسان خبره از کشور ژاپن و ایران تجربیات خود را در حوزه های مختلف توانمندسازی زنان، اشتغالزایی و کارآفرینی در قالب پنل تخصصی با عناوین توسعه همکاری ها در مشارکت اجتماعی سازمان های مردم، نقش زنان در تغییرات اقلیمی و توسعه کارآفرینی،کارآفرینی زنان در ایران؛ فرصت ها و چالش ها، نقش سازمان های مردم نهاد در توانمندسازی زنان به اشتراک گذاشتند.
به گزارش ایرنا، کمیته راهبردی برنامه مشترک ایران و ژاپن تحت عنوان «گفتگوهای راهبردی پیرامون توانمند سازی زنان» با حضور دکتر ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، عباس عراقچی معاون حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه، آقای تاناکا رئیس بنیاد صلح ساساکاوا و تعدادی از متخصصان دانشگاهی و فعالان حوزه کار آفرینی و اشتغالزایی دو کشور در معاونت امور زنان و خانواده برگزار شد.
در پایان این نشست مقرر شد حوزه های فعالیت مشترک با تاکید بر تبادل تجارب موفق بر زمینه های مشارکت اجتماعی زنان، نقش آفرینی و محیط زیست متمرکز شده و طیف متنوعی از اقدامات اجرایی همچون برگزاری کارگاه های تخصصی و پروژه های پژوهشی و برگزاری سمینارهای مشترک گرفته شود.
 
** ملاقات دو جانبه ایران و ژاپن
همچنین در حاشیه نشست کمیته راهبردی برنامه مشترک ایران و ژاپن ملاقات دو جانبه ای با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و رئیس بنیاد صلح ساساکاوا صورت گرفت.
در این ملاقات طرفین در خصوص توسعه همکاری های دو جانبه، توسعه روابط دو کشور، توانمند سازی زنان و توسعه صلح و تغییرات اقلیمی،‌ تاکید بر نقش محوری خانواده در توسعه جوامع،‌کار آفرینی سبز، تکنولوژی سبز و ادامه همکاری های فی مابین تاکیدکردند.
ابتکار ضمن ابراز خرسندی برای توسعه همکاری به افزایش قابل توجه سازمان های مردم نهاد از یک هزار و ۷۵۰ به ۲ هزار و ۷۰۰ سمن و تجارب زنان ایرانی در زمینه خیریه ها، فعالیت های اجتماعی و نهادهای مدنی و ضرورت تبادل تجربه و الگوسازی در این زمینه اشاره داشتند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.