صفحه اصلی / آثار تاریخی ایران از آلمان برگشت

آثار تاریخی ایران از آلمان برگشت

مجموعه ای از آثار موزه ملی ایران و چند موزه دیگر کشورکه در این نمایشگاه به نمایش درآمده بود، روز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه  به ایران بازگشت. نمایشگاه  ایران فرهنگ کهن بین آب و بیابان  از فروردین ماه تا پایان مرداد ماه سال جاری در تالار هنر و نمایش جمهوری فدرال آلمان در شهر بن برگزار شد و شامل آثاری از دوره نوسنگی (روستانشینی) تا آغاز امپراطوری هخامنشی بود.
 
 به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی موزه ملی ایران،  در کنار این نمایشگاه آثار ایرانی ثبت شده در فهرست میراث جهانی در قالب فیلم به بازدیدکنندگان معرفی شد. همچنین فضایی در مجاورت نمایشگاه به باغ ایرانی اختصاص یافته بود که بازدیدکنندگان را از نزدیک با محیط یک باغ ایرانی آشنا می ساخت. در طول نمایشگاه بیش از صد و هجده هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند و بیش از ۵ هزار جلد از کاتالوگ نمایشگاه به فروش رسید.
 
آثار نمایشگاه در روز چهارشنبه گذشته پس از ورود به کشور به موزه ملی ایران منتقل شد. نماینده گمرک در محل موزه ملی ایران  مجموعه را ارزیابی و گزارش وضعیت کلیه آثار تکمیل و سلامت آثار تایید شد. با توجه به اینکه تعدادی از آثار مربوط به استانهای خوزستان، کرمان، اصفهان و آذربایجان غربی هستند، برنامه ریزی برای بازگشت آثار به استانهای مبدا از هفته های آینده صورت خواهد گرفت و آثار موزه ملی ایران نیز تحویل امنای اموال مربوطه خواهند شد. همچنین با وحود اینکه مجموعه های آثار ایران به کشور بازگشته اما نمایشگاه های جانبی از جمله باغ ایرانی و فیلم آثار ایران در فهرست میراث جهانی تا ۲۳ مهرماه در شهر بن در معرض دید بازدیدکنندگان خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.