صفحه اصلی / ماموریت مهم دولت دوازدهم

ماموریت مهم دولت دوازدهم

سرمقاله
از این‌رو، رویکرد اقتصادی دولت دوازدهم باید حول محور جذب سرمایه‌گذاری باشد. به عبارت دیگر، در دوره اول ریاست‌جمهوری سرمایه‌گذاری چندان موفقی نداشتیم و در این ۴ سال پیش رو ضرورت دارد تمرکز تیم اقتصادی به جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی معطوف باشد، در غیر این صورت اگر ماموریت مهم دولت دوازدهم سرمایه‌گذاری مناسبی در بخش‌های اقتصادی ایران طی ۴ سال پیش‌رو صورت نگیرد، همه پروژه‌ها و وعده‌های اقتصادی در حد حرف باقی خواهد ماند و به دنبال آن نه ثروتی خلق می‌شود و نه اشتغال به وجود می‌آید و در نهایت، شاهد افزایش رشد اقتصادی نیز نخواهیم بود. از این‌رو یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها برای ایجاد و توسعه پروژه‌های سرمایه‌گذاری در ایران، تامین مالی پروژه‌هاست که ضرورت دارد بدان توجه کافی شود. 
بنابراین به‌طور کلی باید اشاره شود که مهم‌ترین ماموریت دولت جذب سرمایه‌گذار خواهد بود، چراکه با موفقیت در این امر مهم دولت می‌تواند مهم‌ترین پروژه اقتصادی را که همان حضور در صحنه‌های بین‌المللی است، جامه عمل بپوشاند.
دولت دوازدهم باید سپرده‌های در دست مردم را جمع کرده یا وام از کشورهای دیگر گرفته یا از صندوق بین‌المللی پول بگیرد و هر چه بتواند منابع جمع کرده و حتی نفت بیشتری بفروشد تا شرایط اقتصادی بهبود را شاهد باشد. 
همچنین ضرورت دارد دولت از هزینه‌های جاری خود کم کرده و در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور سرمایه‌گذاری کند تا امکان ایجاد اشتغال و ارزش افزوده فراهم شود.
با تحقق این امور می‌توان به خلق ثروت امیدوار بود، چراکه با این روش تولید ملی بالا می رود و وقتی این اتفاق رخ داد، رشد اقتصادی هم رخ خواهد داد.
رشد اقتصادی پایدار منوط به سرمایه‌گذاری‌هایی است که همه‌جانبه باشد و بازده بلندمدت، کوتاه‌مدت را  نمایان کرده و زودبازده هم باشد و اثر آن را در افزایش تولید ملی بتوان دید. 
 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.