صفحه اصلی / افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی، رفاهی و صنعتی در مرکز خداآفرین منطقه آزاد ارس

افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی، رفاهی و صنعتی در مرکز خداآفرین منطقه آزاد ارس

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، قائم مقام مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس در مرکز خداآفرین در ابتدای مراسم افتتاح و کلنگ زنی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز در سال ۹۶، گفت: با توجه به اینکه خداآفرین یکی از مقاصد سفر برای گردشگران رویداد تبریز ۲۰۱۸ است، تلاش می شود تا زیرساخت های گردشگری، رفاهی و خدماتی این محدوده تکمیل شود.
جعفر ملکی افزود: در این زمینه زیرساخت های مسیر گردشگری خداآفرین در خارج از محدوده نیز مورد توجه سازمان منطقه آزاد ارس بوده است و با مصوبه هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس، سرمایه گذاری های بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: با احداث مجتمع های بین راهی و نصب تابلوهای راهنمای مسیر و اماکن گردشگری در مدت باقی مانده به رویداد تبریز ۲۰۱۸، می توانیم رضایت بیشتر گردشگران این منطقه را در سال ۲۰۱۸ و سال های بعد از آن شاهد باشیم.
در این مراسم، مجتمع بین راهی روستای طوعلی سفلی، افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. این مجتمع بین راهی به مساحت ۱۱۰ متر مربع، توسط سازمان منطقه آزاد ارس و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، احداث و تجهیز شده است.
همچنین ساماندهی مسیل داخل روستای جانانلو نیز با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، توسط سازمان منطقه آزاد ارس، انجام شده است.
کلنگ زنی کارخانه بسته بندی عسل نیز یکی از بخش های این مراسم بود. این پروژه به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع و با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال، احداث می شود و با شروع به کار این مجتمع، برای ۱۵ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد. خداآفرین با تولید سالانه ۲۰۰۰ تن عسل، ۳ درصد عسل کشور را تامین می کند و نیاز به کارخانه ای برای بسته بندی و فناوری این محصول با ارزش احساس می شد.
علاوه بر موارد فوق، کلنگ ساماندهی ورودی شهرک خداآفرین نیز در این برنامه به زمین زده شد. این پروژه نیز با سرمایه گذاری ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انجام می گیرد.
در زمینه پروژه های صنعتی و کشاورزی نیز شاهد کلنگ زنی مجتمع گلخانه ای به مساحت ۲۰ هکتار بودیم. این مجتمع گلخانه ای با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریالی احداث می شود و محصولات این مجتمع به صورت کشت هیدروپونیک، کشت و راهی بازارهای داخلی و خارجی خواهد شد.
کلنگ زنی خیابان مسیر دریاچه سد خداآفرین به طول یک کیلومتر و اعتبار ۶ میلیارد ریال و کلنگ زنی بهسازی راه روستای کریشان به طول ۹ کیلومتر و با اعتبار ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز در این برنامه انجام گرفت.
آیین کلنگ زنی پاساژ صنعتی خداآفرین نیز بخش دیگری از این برنامه بود. این پاساژ به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع ساخته خواهد شد و پس از تکمیل میزبان ۵ واحد کارگاهی کوچک در این منطقه خواهد بود.
همچنین در این مراسم فرستنده دیجیتال ۱۸ شبکه تلوزیونی و ۲۰ شبکه رادیویی نیز به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد. این فرستنده روستای جانانلو و شهرک خداآفرین را تحت پوشش قرار می دهد.
در پایان این مراسم نیز از روند اجرایی پروژه های تولید گیاهان دارویی رازک و قره قاط و همچنین پروژه دستمال کاغذی بازدید به عمل آمد.
گفتنی است، این مراسم با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، نماینده مردم خداآفرین، کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی، فرماندار خداآفرین و جمعی از مسئولان سازمان منطقه آزاد ارس و شهرستان برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.