صفحه اصلی / ورزش در انتخاب غذای مردان تاثیر می‌گذارد

ورزش در انتخاب غذای مردان تاثیر می‌گذارد

به‌ گزارش ‌کسب و کار و به نقل از سایت MNT، ورزش مداوم و داشتن تغذیه سالم دو مساله مهم در افزایش سلامت افراد هستند. بررسی‌های اخیر نشان داده است که ورزش کردن در مردان به انتخاب غذای آنها تاثیرگذار است اما رژیم غذایی زنان تحت تاثیر ورزش کردن آنها قرار نمی‌گیرد. تاثیر ورزش بر رژیم غذایی یکی از موضوعات مورد علاقه محققان در سال‌های اخیر بوده است. برخی از مطالعات نشان داده است که داشتن فعالیت فیزیکی افراد را تشویق می‌کند تا غذاهای سالم‌تری را انتخاب کنند.
مدیر این تحقیقات می‌گوید : در این بررسی‌ها ما می خواستیم که رویکرد زنان را نیز بررسی کنیم، زیرا در تحقیقات گذشته زنان نادیده گرفته شده بودند.
بررسی‌ها بر روی موش‌ها نشان داد موش‌های نر و ماده‌ای که ورزش نمی‌کنند گرایش به خوردن غذای پر چرب دارند. موش‌های نری که ورزش می‌کنند گرایش به خوردن غذاهای سالم‌تر دارند، اما موش‌های ماده‌ای که ورزش می‌کنند تغییری در برنامه غذایی خود نمی‌دهند.
محققان در بررسی دلایل  این قضیه دریافتند که وجود میکروب‌های مختلف در روده‌های مردان و زنان باعث می‌شود که واکنش‌های غذایی مختلفی به ورزش داشته باشند.
به علاوه مغز زنان در قبال ورزش کردن بیشتر برای بدن جایزه در نظر می‌گیرد. بنابراین بعد از ورزش زنان بیشتر احساس می‌کنند که می‌توانند غذایی چرب‌تر بخورند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.