صفحه اصلی / پراگ؛ افسانه ای حقیقی

پراگ؛ افسانه ای حقیقی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کجارو، پراگ، شهری زیبا در اروپای شرقی، پایتخت جمهوری چک است. این شهر زیبا با جاذبه‌های دیدنی بسیار، سالیانه تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود می‌کشد.
آخرین باری که احساس شگفتی کرده‌اید را به خاطر می‌آورید؟ حسی شگفت‌انگیز درست مثل زمانی که کودک بوده‌اید و تکه‌ای چوب و تعدادی برگ برایتان مانند قایق و پارویی بزرگ بوده‌اند و علف‌ها چون رودخانه‌ای و نقشه‌ی فراری بزرگ در حیاط شما رخ می‌داد.
در بزرگسالی، ما به رویاهای روزانه‌مان همانند کودکی، اجازه واقعی‌شدن نمی‌دهیم و نمونه‌های شگفتی برای ما بسیار اندک و دور است. اگرچه یکی از مزایای بزرگسال بودن، دسترسی بیشتر به سفر کردن است که برخی از آن چشم‌اندازهای زیبای کودکی را برای ما بازپس می‌گیرد.
با تعدادی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بناهای تاریخی در جهان، پراگ شما را به باور شگفتی‌ها وادار می‌کند
با تعدادی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بناهای تاریخی در جهان، پراگ همانند تعداد کمی از شهرها، شما را به باور شگفتی‌ها وادار می‌کند. میدان‌های سنگی و معماری گوتیک میخکوب‌کننده، شما را در یک رویای کلاسیک غرق می‌کنند، جایی که جادوگران با نفرین، شاهزاده‌ها را به خواب فرو می‌برند و جمعه‌ها مملو از خرید خوراکی از چرخ‌دستی با سبدهایی چوبی است.
پراگ که زمانی پایتخت بوهمیای تاریخی بوده است، این روایت افسانه‌ای را حقیقی می‌کند. این شهر، خانه بزرگ‌ترین قلعه باستانی دنیا است و در این مکان کلیسایی با بیشتر از ۴۰۰۰۰ استخوان واقعی انسان‌ها تزئین شده است. (افسانه‌ها همیشه روی شیطانی دارند)
از منظر قرون وسطایی، شما می‌توانید در پل چارلز بر فراز طولانی‌ترین رودخانه جمهوری چک، قدم بزنید که با طرح‌های زیبای هنرمندان محلی و موسیقی‌دان‌ها سازهای غیرمعمول، علامت‌گذاری شده است. ۱۰ دقیقه پیاده‌روی شما را از پل به میدان قدیمی شهر می‌رساند. از اینجا به بعد به بالا نگاه کرده و معماری را تحسین کنید. در میدان قدیمی شهر برای دیدن ساعت نجومی که قدمت آن به سال ۱۴۱۰ برمی‌گردد، توقف کنید.
اگر خوش‌شانس باشید، از کنار چرخ‌دستی‌های غذا عبور می‌کنید که خوش‌مزه های پراگ را می‌فروشد: پنیر سرخ‌شده. این غذا که معمولا از پنیر تهیه و گاهی به شکل ساندویچ سرو می‌شود را می‌توانید در سطح شهر، گذرهای ساده و رستوران‌های محلی پیدا کنید.
وقتی در روز، گذشته تاریخی گوتیک این شهر باعث شگفتی می‌شود، زندگی شبانه در پراگ شما را به زمان امروز برمی‌گرداند. اگر به آینده نبرد. وقتی مردم به سمت «کارلوی لازنه»، مکان تفریحی ۵ ستاره که جزو بزرگ‌ترین مکان‌های تفریحی در اروپای مرکزی است، می‌روند، ساختمان‌های زیر نور، به طرز فراموش‌نشدنی‌ای با جادویی لرزان نمایان می‌شوند.
از چرخیدن در خیابان‌های سنگفرش شده و دیدن تمام مناظر تا خوردن پنیر سرخ‌شده از چرخ دستی‌های خیابانی، شما در حین بازدید پایتخت جمهوری چک، در یک رویا زندگی خواهید کرد.
در ادامه ۱۷ عکس، رویاهای شما را در ماجراجویی پراگ به واقعیت تبدیل می‌کند.
پل چارلز

این پل قابل توجه با طول کلی ۴۳۰ کیلومتر و ۳۰ کیلومتر در مرز شهری، زمین‌های اطراف رود ویتاوا را به‌هم متصل می‌کند.
میدان قدیمی شهر

مرکز تاریخی پراگ، متشکل از شهر قدیمی، شهر کوچک‌تر و شهر جدید، در یونسکو (سازمان فرهنگی، علمی و آموزشی ملت‌های متحد) به عنوان میراث تاریخی جهان برای نمایش نقش پیشروی شهر در فرهنگ و معماری از قرون وسطا، ثبت شده است.
نگاهی از بالا

نقطه‌ای با این دید به شما اجازه می‌دهد تا از نمایی با جزئیات معماری شهر، از بالای سقف‌ها تا کوچه‌های مارپیچ زیر پای شما، قدردانی کنید.
میدان قدیمی شهر

پراگ به خاطر ساختار باروک و رنگی‌اش و خانه‌هایی مربعی، مورد تحسین واقع می‌شود.
سالن شهر

شهر قدیمی با بناهای تاریخی بسیار، ارزش دیدن را دارد.
 ساعت نجومی پراگ؛ اورلج پراگ

اگرچه این ساعت، سومین ساعت نجومی قدیمی در جهان است، اما قدیمی‌ترین ساعتی است که هنوز کار می‌کند. افسانه‌ای ترسناک در مورد زمان نگه‌دارنده پیچیده این ساعت وجود دارد: اگر از آن غفلت شود، عذاب بر شهر نازل می‌شود.
کلیسای بانوی ما

شیوع برج‌های کلیساهای گوتیک سبب شد که به پراگ لقب «شهر صد مناره» بدهند، ولی کلیسای بانوی ما، مکان اصلی عبادت در این منطقه است. همچنین این کلیسا تنها مکان مرتبط به افسانه دیزنی است: شایعه‌ها می‌گوید والت دیزنی قلعه زیبای خفته را با الهام از این کلیسا طراحی کرده است.
مناره روی مناره

شهر برای توریست‌ها غریبه نیست، پس کارهای بسیاری برای انجام دادن اطراف میدان قدیمی شهر است.
کافه کالچر

پاهای شما در نقطه‌ای نیاز به استراحت پیدا می‌کنند. چرا به یک کافه خیابانی عجیب و غریب نروید؟
شهر قدیمی

محله یهودی‌ها یا ژوسفو، نیز بخشی از شهر قدیمی است. بسیاری از توریست‌ها از گورستان یهودی‌ها که قدیمی‌ترین نوع باقی مانده در اروپا است، بازدید می‌کنند.
شهر کوچک‌تر

پس از شهر قدیمی با عبور از رودخانه به شهر کوچک‌تر که مالا استرانا نیز خوانده می‌شود، می‌رسید.
جدا شدن از شهر قدیمی

با بالا رفتن از تپه پترین در آن سوی پل چارلز، پارک زیبایی پدیدار می‌شود که چشم‌انداز زیبایی از شهر را در اختیار ما می‌گذارد. (و نمایی مناسب برای عکاسی)
تئاتر ایالتی

مراکز اجرای تئاتر ایالتی، تئاتر ملی و اپرای ایالتی، سه ژانر هنر را به نمایش می‌گذارد: باله، اپرا و درام.
کلیسای سنت ویتوس

این کلیسا، قدیمی‌ترین و برجسته‌ترین کلیسای شهر، جزوی از قلعه پراگ در تملک حکومت چک است.
آب و هوای عالی

زمستان پراگ برفی و بی‌رحم است اما در ماه‌های گرم‌تر، شما می‌توانید فرصت ماجراجویی در این شگفتی را داشته باشید. ماه‌های تابستانی به طور میانگین در روز ۲۴ درجه دما و شب‌هایی خنک‌تر دارند.
غروب خورشید

وقتی خورشید غروب می‌کند، شهر با صحنه لرزان شبانه به زندگی ادامه می‌دهد.
رود درخشان

قبل از اینکه بروید، محلی مناسب پیدا کنید، نوشیدنی مورد علاقه خود را بگیرید و لذت ببرید. شما در پراگ هستید!

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.