صفحه اصلی / افزایش ارزش مبادلات فرابورس

افزایش ارزش مبادلات فرابورس

 در حالی که شاهد رخدادهایی از جمله عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب۵» نیز بودیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران،  روز جاری شاهد افزایش ارزش مبادلات فرابورس به یک هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال بودیم که این ارزش معاملاتی در پی ۴۳ هزار و ۳۲۷ نوبت دادوستدی میان سهام‌داران به دست آمد.
همچنین با توجه به پذیرش اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب۵» توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، این نماد معاملاتی امروز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران گشایش یافت و طی عرضه اولیه، ۹۲۶ هزار و ۶۰۲ ریال قیمت خورد.
در بازار اوراق با درآمد ثابت بالغ بر ۶۴۷ هزار ورقه بهادار مورد دادوستد قرار گرفت که ارزشی نزدیک به ۶۴۶ میلیارد ریال را رقم زد که البته حجم زیادی از این مبادلات به اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب۵» اختصاص داشت. به گونه‌ای که نتیجه عرضه اولیه این اوراق نقل‌وانتقال بالغ بر ۳۹۲ هزار ورقه به ارزش نزدیک به ۳۶۴ میلیارد ریال بود.
در جریان بازار، نزدیک به ۱۵۰ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۲۹۵ میلیارد ریال در بازارهای اول و دوم دست به دست شد که نمادهای مبادلاتی «ذوب» و «اوان» به ترتیب به بیشترین میزان حجم و ارزش معاملاتی دست یافتند. نماد «اوان» در همین حال بیشترین افزایش قیمتی را تا سقف ۴.۹ واحدی به همراه داشت.
همچنین نماد «ذوب» در صدر نمادهایی قرار گرفت بیشترین تاثیر را در افت ۲.۹ واحدی شاخص کل فرابورس بر جای گذاشتند و در سمت مقابل، معاملات مثبت در نماد معاملاتی «دماوند» مانع از افت بیشتر آیفکس شد.
در ۳ تابلو معاملاتی بازار پایه نیز شاهد تغییر مالکیت بیش از ۷۱ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۱۰۴ میلیارد ریال بودیم که این حجم از دادوستدها در حدود ۸ هزار و ۹۷۳ نوبت معاملاتی صورت گرفت.
در تابلو اوراق تسهیلات مسکن، خریداران و فروشندگان با دادوستد ۳۰ هزار و ۸۸۵ ورقه به ارزش بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال در نماد «تسه۹۶۰۵» بیشترین استقبال را از اوراق تسهیلات مسکن مردادماه ۹۶ نشان دادند. 
در مجموع دادوستد ۵۵ هزار و ۸۹۹ ورقه به ارزش ۴۴ میلیارد ریال نتیجه خریدوفروش‌های صورت‌گرفته در تابلو تسهیلات مسکن بود که اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در روز جاری در بازه قیمتی ۷۴۸ تا ۷۹۱ هزار ریال مبادله شدند.
 
 
 

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.