صفحه اصلی / قیمت نفت بدلیل اثرات طوفان هاروی افت کرد

قیمت نفت بدلیل اثرات طوفان هاروی افت کرد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  به نقل از رویترز، امروز،  چهارشنبه با پایین ماندن تقاضای نفت خام تحت تاثیر تعطیلی پالایشگاه‌ها به علت طوفان هاروی که ۱۰ روز پیش به سواحل خلیج آمریکا رسیده بود، قیمت‌های نفت افت کرد.
همچنین تمرکز بازار به طوفان ایرما معطوف شد که یک طوفان درجه ۵ است (شدت طوفان هاروی کمتر از این طوفان بود و درجه ۴ رده بندی شده بود)، و درحال نزدیک شدن به خطوط کشتیرانی مهم دریای کارائیب است.
هرچند بسیاری از پالایشگاه‌ها و خطوط لوله که تحت تاثیر طوفان هاروی تعطیل شده بودند در حال حاضر دوباره فعال شده‌اند اما کمی طول می‌کشد که کل ظرفیت پردازش نفت خام آمریکا دوبار فعال شود.
در روز سه‌شنبه ۳.۸ میلیون بشکه یا حدود ۲۰ درصد از ظرفیت پالایشگاهی روزانه تعطیل بود. هرچند تعدادی از پالایشگاه‌های موجود در این گروه در روند راه‌اندازی مجدد قرار داشتند و برخی هم با ظرفیت کاهش یافته شروع به کار کرده بودند.
نفت خام تگزاس غرب با ۹ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش نسبت به قیمت بسته شده دیروز در ساعت ۳:۳۳ به وقت جهانی با قیمت ۴۸۵۷ دلار به ازای هر بشکه معامله شد.
در بازارهای جهانی نفت هم نفت برنت با ۱۹ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش به بشکه‌ای ۵۳.۱۹ دلار رسید.
این درحالی است که روز سه‌شنبه قیمت‌های نفت به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر مذکره روسیه و عربستان سعودی برای تمدید توافق کاهش تولید بین اعضای اوپک و غیر اوپک، پس از انقضای این توافق در مارچ ۲۰۱۸، بالا رفته بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.