صفحه اصلی / صنعت بیمه خسارت مردم را به موقع پرداخت کند

صنعت بیمه خسارت مردم را به موقع پرداخت کند

 عبدالناصر همتی گفت: بهترین زمان برای جلب رضایت بیمه گذاران و همچنین مناسب ترین زمان برای بازاریابی بیمه، هنگام رسیدگی و پرداخت خسارت است.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازبیمه مرکزی، وی افزود: برآورد دقیق و منصفانه خسارت واقعی و پرداخت به موقع به زیان‌دیدگان، هدف اصلی فعالیت صنعت بیمه است. 
 
همتی برآورد خسارت از سوی شرکت های بیمه به عنوان یکی از طرفین قرارداد بیمه، را چالش برانگیز و محل مناقشه دانست و گفت: در اینجا است که نقش ارزیابان خسارت بیمه‌ای به عنوان کارشناسان مطلع و بی‌طرف در برآورد خسارت نمود پیدا میکند و  ارزیاب خسارت علاوه بر برآورد خسارت واقعی، می‌تواند در جلوگیری از تقلبات بیمه‌ای نیز سهیم باشند. 
 
رئیس کل بیمه مرکزی تأکید کرد: با عنایت به صدور بیش از ۵۰ میلیون بیمه نامه و بیش از ۵ میلیون مورد خسارت پرداختی در سال، فضای کاملاً مناسبی برای فعالیت این قشر از فعالان صنعت بیمه فراهم می‌باشد تا به یکی از بزرگترین مطالبات مردم که دریافت خسارت واقعی و منصفانه است پاسخگو باشیم.
 
رئیس شورای عالی بیمه افزود: انعقاد قرارداد با شرکت های بیمه  و حضور در  صحنه حوادث رانندگی و  انجام عملیات بررسی و برآورد خسارت ضمن اینکه اعتماد مردم را به صنعت بیمه ارتقا می دهد  در جای خود عاملی برای شناخت هرچه بیشتر آحاد مردم با فعالیت و کارکرد نهاد  ارزیابان خسارت می باشد . به علاوه از بسیاری از اختلافات و نارضایتی مردم از بیمه جلو گیری می نماید.
 
دکتر همتی در پایان ضمن رونمایی از کتاب مجموعه اطلاعات تخصصی و حرفه ای اعضا انجمن ارزیابان حرفه ای خسارت صنعت بیمه از ارزیابان خسارت خواست، به صورت منصفانه و بی‎طرف و مستقل عمل کرده و برای ارتقای جایگاه صنف خود بکوشند و با رعایت اخلاق حرفه‎ای، تعامل مناسب و منطقی با ذی‎نفعان صنعت بیمه داشته باشند.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.