صفحه اصلی / ماشین های نوین ریسندگی و بافندگی در راه کارخانه بافت بلوچ است

ماشین های نوین ریسندگی و بافندگی در راه کارخانه بافت بلوچ است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تارنمای ایدرو، «منصور معظمی» یادآوری کرد بافت بلوچ یکی از طرح های بزرگ سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با ماموریت نوسازی و احیای صنایع فرسوده است.
معظمی تصریح کرد: احیای دوباره این واحد نساجی علاوه بر ایجاد اشتغال، نقش بسیار مهمی در رونق اقتصادی منطقه و مردم ایرانشهر دارد.
«خط ریسندگی جدید جایگزین خطوط ریسندگی پیشین شده است که سال ۱۳۸۷ در آتش سوزی از بین رفت. این خط امکان تولید محصولات برای صدور به کشورهای منطقه را دارد؛ همچنین بازسازی سالن چاپ و تکثیر و طراحی سالن جدید بافندگی سهم قابل توجهی در صنعت نساجی خواهد داشت».
معظمی گفت: مجوز تامین انبار اختصاصی در گمرک به منظور ضد عفونی کردن پنبه های وارداتی نیز دریافت شده است. 
به گفته وی، اکنون ۱۲۴ نفر در کارخانه بافت بلوچ فعالیت می‌کنند که با راه‌اندازی خط ریسندگی ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر به آنان افزوده می‌شود.
این مسوول وجود صنایع پتروشیمی و زمینه های تولید پنبه را سبب اشتغال آفرینی سریع صنعت نساجی دانست؛ «به شرطی که حلقه های تولید آن را به سرعت در داخل تکمیل کنیم».
معظمی بازار کشورهای شرقی مانند افغانستان را برای صادرات این محصولات مناسب دانست و گفت: توسعه صنایع در سیستان و بلوچستان و منطقه مکران که یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی است و می تواند یک پایگاه راهبردی صادراتی دیگر برای کشور ایجاد کند.
سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بر مبنای سیاست‌های کلی اصل۴۴ قانون اساسی و در چارچوب راهبردهای مصوب خود به منظور توسعه صنعتی مناطق محروم نسبت به برنامه‌ریزی برای شناسایی توانمندی های سرمایه‌گذاری و توسعه مناطق مختلف اقدام کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.