چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / دو هیات اقتصادی فرانسوی طی دو ماه آینده به ایران می‌آیند

دو هیات اقتصادی فرانسوی طی دو ماه آینده به ایران می‌آیند

 یکی از این هیات‌ها با رویکرد ایجاد پیوند بین استان‌های دو کشور عازم ایران خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه خبری اتاق ایران, سفیر جدید ایران در فرانسه قبل از اعزام به این کشور با هدف برنامه‌ریزی برای توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ملاقات کرد. وی در این نشست از حضور دو هیات از صنایع بزرگ فرانسه در ایران طی دو ماه آینده خبر داد.
 
بر اساس اظهارات مطرح شده این دو هیات به همت انجمن برترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری فرانسه (MEDEEF) به ایران اعزام خواهند شد. هیات دوم فرانسوی با رویکرد ایجاد پیوند بین استان‌های دو کشور به ایران سفر می‌کند.
 
غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در این نشست با اشاره به تغییر رویکرد وزارت امور خارجه در دولت یازدهم و تداوم آن در دولت جدید اظهار امیدواری کرد که توجه این وزارتخانه به موضوعات اقتصادی در پیشبرد اهداف کشور به‌ویژه در گسترش مناسبات ایران با سایر کشورها در زمینه اقتصاد مؤثر باشد.
 
وی همچنین حضور هیات اقتصادی در کنار رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه طی سفر به کشورهای را اقدامی شایسته و ضروری توصیف کرد و گفت: در گذشته وقتی همراهی بخش خصوصی کشورهای مختلف با روسای دولتی آنها را می‌دیدیم این سئوال را از خود می‌پرسیدیم که بخش خصوصی ایران چه زمانی می‌تواند همراه دولت حرکت کند و به جایگاه واقعی خود برسد؟ خوشبختانه با حضور دولت یازدهم و نگاه ویژه وزیر امور خارجه این امر محقق شد.
 
شافعی در ادامه به اهمیت نقش سفرا در توسعه روابط اقتصادی ایران با کشورهای هدف اشاره کرد و افزود: سفارتخانه‌های ما می‌توانند در زمینه اقتصادی بسیار فعال بوده و زمینه مساعدی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی در سطح دوجانبه و حتی چندجانبه ایفا کنند.
 
رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور در ادامه به حضور هیات بلندپایه فرانسوی در ایران بعد از برجام اشاره کرد و این اقدام را بیانگر علاقه این کشور برای همکاری با ایران دانست و تصریح کرد: ایران و فرانسه ظرفیت‌های بالایی برای همکاری با یکدیگر دارند. این همکاری‌ها تنها به مباحث اقتصادی محدود نمی‌شود بلکه در حوزه آموزش نیز زمینه‌های خوبی برای همکاری وجود دارد. البته اتاق ایران در همین مورد تفاهم‌نامه‌ای را با اتاق بازرگانی پاریس ایل‌دوفرانس به امضا رسانده که به زودی اجرایی می‌شود.
 
شافعی همچنین فعال شدن اتاق‌های استان‌ها در ارتباط با فرانسه را رویکرد اصلی پارلمان بخش خصوصی کشور عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های اقتصادی کشور فقط در تهران و اتاق ایران متمرکز نیست بلکه همه اتاق‌های کشور فعال بوده و توانمندی‌های ویژه‌ای در هر کدام از آنها وجود دارد، به همین دلیل در پی آن هستیم که بین استان‌های کشور با استان‌های سایر کشورها پیوند نزدیکی ایجاد شود تا به طور مستقیم با یکدیگر در ارتباط باشند.
 
ابوالقاسم دلفی، سفیر جدید ایران در فرانسه با نگاه به رویکرد جدید وزارت امور خارجه نسبت به موضوعات اقتصادی و احیای معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه، حضور خود در اتاق ایران را اقدامی مهم برای آشنایی با نگاه بخش خصوصی به بازار فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی توصیف کرد و گفت: طبق مأموریتی که به این‌جانب محول شده باید در حوزه توسعه روابط اقتصادی ایران و فرانسه تلاش کنیم. برای همین زمینه‌های همکاری خوبی بین سفارتخانه ایران در پاریس و اتاق ایران شکل خواهد گرفت.
 
وی در ادامه توضیحاتی را در خصوص این کشور و نگاه آن نسبت به بازار ایران ارائه داد.

 

همچنین مطالعه کنید:

رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، ناصر اسکندری با اشاره به اینکه ۹۴ درصد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.