صفحه اصلی / موزه صنعتی سه‌شنبه افتتاح می‌شود

موزه صنعتی سه‌شنبه افتتاح می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وحید رحمتی، مدیرکل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر از افتتاح موزه استاد علی‌اکبر صنعتی پس از ۳ سال و نیم تلاش‌ و همکاری این جمعیت، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری تهران خبر داد.
 
در این مراسم ضیایی، رئیس جمعیت هلال‌احمر، علی‌اصغر مونسان، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، نمایندگان مجلس، شهردار تهران حضور خواهند داشت.
 
موزه صنعتی با همکاری جمعیت هلال‌احمر و مشارکت سازمان زیباسازی شهرداری تهران، اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران و اداره‌کل موزه‌ها و نظارت اساتید مجرب برای احیای این اثر تاریخی ارزشمند که از اوایل سال ٩٣ و در پی نگرانی هنرمندان و همچنین پیگیری اصحاب رسانه آغاز شد، اکنون با مرمت یکصد اثر نقاشی استاد صنعتی (به دست استاد جاوید رمضانی) و مرمت تمامی مجسمه‌های نصب شده در سالن آماده افتتاح است.
 
«رحمتی» با اظهار امیدواری نسبت به مرمت سردیس‌های باقیمانده پس از بازگشایی موزه، گفت: ساخت، مرمت و بازسازی موزه استاد صنعتی به علت حساسیت موضوع به گونه‌ای انجام شده که تمام استانداردهای مرمتی از زیرساخت تا نمای بنا و از مرمت مجسمه‌ها تا مرمت آثار نقاشی در آن رعایت شود و به همین علت از سوی سازمان میراث فرهنگی و شهرداری تهران به عنوان الگوی مرمتی بناهای قدیمی قلمداد شده است.
 
موزه استاد صنعتی معروف به «موزه ۱۳ آبان»، ۲۴ آبان ۸۵ در فهرست آثار ملی سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسید و جزو میراث ماندگار کشور است. بنای موزه استاد علی‌اکبر صنعتی متعلق به اواخر دوران قاجار و اوایل دوران پهلوی است که در دوران پهلوی به جمعیت شیر و خورشید سابق سپرده می‌شود و در اصل به عنوان نخستین مرکز شیر و خورشید قلمداد می‌شود که به مدت پنج سال فعالیت‌های این مرکز در ساختمان موزه انجام می‌شده و لذا از این منظر، این بنا نماد آغاز فعالیت‌های بشردوستانه هلال احمر قلمداد می‌شود و از این منظر برای جمعیت هلال‌احمر از اهمیت دوچندان برخوردار است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.