صفحه اصلی / اتاق زنجان به دنبال احداث شهرک تخصصی ترکیه در زنجان

اتاق زنجان به دنبال احداث شهرک تخصصی ترکیه در زنجان

رئیس اتاق زنجان به‌منظور بررسی جنبه‌های مختلف احداث شهرک تخصصی جهت استقرار واحدهای صنعتی ترک در استان زنجان با هیات رئیسه اتاق صنایع استانبول دیدار کرد.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه خبری اتاق ایران, رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان با اشاره به پیگیری‌های اتاق زنجان و دستگاه‌های متولی ازجمله استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: در جلسات مشترکی که بین اتاق صنایع استانبول و مسئولان استان زنجان برگزارشده، انتظارات دو طرف در راستای استقرار شهرک تخصصی در استان زنجان تبیین شد.
 
غلامحسین جمیلی با اشاره به اهمیت همکاری و همراهی همه دستگاه‌های متولی در اجرای این طرح تصریح کرد: قطعاً با ظهور یک شهرک تخصصی خارجی در استان می‌توانیم شاهد رونق فضای اقتصادی، تسهیل جذب سرمایه‌گذاری خارجی و بهبود وضعیت اشتغال استان زنجان باشیم. همچنین ایجاد این شهرک صنعتی به جهش صادراتی و تولید محصولات مختلف با تکنولوژی‌های مدرن در استان کمک می‌کند.
 
جمیلی ایجاد فضای رقابتی در زنجان را  از دیگر دستاوردهای این طرح عنوان و تصریح کرد: با ایجاد این شهرک واحدهای دیگر نیز به فکر رقابت و افزایش کیفیت تولیدات خود خواهد افتاد که همین امر می‌تواند موجبات توسعه و پیشرفت کشور را فراهم کند.
 
رئیس اتاق زنجان با اشاره به مقرون‌به‌صرفه بودن استفاده از نیروهای بومی در شهرک تخصصی ترک‌ها گفت: مشاغل غیرمستقیم همانند شرکت‌های خدمات سرمایه‌گذاری، خدمات پیمانکاری، خدمات حمل‌ونقل و لجستیک که از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار هستند با احداث این شهرک در استان زنجان دستخوش تحولات مثبتی خواهد شد. همچنین ایجاد بستر مناسب جهت راه‌اندازی پروازهای خارجی از فرودگاه زنجان از دیگر پیامدهای استقرار این شهرک در زنجان خواهد بود.
 
رئیس اتاق صنایع استانبول نیز ضمن ابراز خرسندی از پیگیری‌های مجدانه اتاق زنجان گفت: پافشاری و پیگیری مقامات استان حاکی از دغدغه مسئولان زنجان در جهت بهبود روابط تجاری خارجی است لذا در صورت احداث این شهرک در استان زنجان بی‌شک شاهد یک همکاری سودمند و پربازده خواهیم بود.
 
اتاق بازرگانی زنجان جهت تسهیل درروند احداث این شهرک در استان و تشویق و ترغیب طرف ترکی جهت انجام این پروژه با اهتمام ویژه و با رایزنی و دیدار با مسئولان همه تلاش خود را به این امر معطوف کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.