صفحه اصلی / اختصاص ۳۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر

اختصاص ۳۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  وزارت جهاد کشاورزی، کرمعلی قندالی افزود: هم تشکل‌ها و هم عشایر به صورت انفرادی می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند و ظرف یکی دو ماه آینده این تسهیلات در مرحله پرداخت قرار خواهد گرفت.
رئیس سازمان امور عشایر اعلام کرد: ۱.۵ میلیار دلار هم برای طرح ساماندهی و اشتغال عشایر در نظر گرفته شده است.
وی همچنین از تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای تولید و اشتغال عشایر از محل صندوق توسعه ملی خبر داد.
این مسئول دولتی با اشاره به جزئیات طرح ساماندهی عشایر گفت: در ساماندهی به کوچ، حفاظت و مرمت راه‌های عشایری، تأمین آب عشایر هم برای جمعیت آنها هم دام‌هایشان، از طریق اصلاح منابع آبی یا از طریق سیار و با استفاده از تانکرها، جایگزینی سوخت فسیلی با حمل کپسول گاز و نیر تأمین و تحویل کالاهای مورد نیاز عشایر مورد نظر است که در حال انجام است.
قندالی درباره جمعیت عشایر نیز گفت: جمعیت عشایر طی سه دوره سال ۶۶، ۷۷ و ۸۷ سرشماری شده است که بر اساس آمار جمعیت مطلق عشایر تقریباً تغییری نکرده است و در سال ۸۷ جمعیت عشایر ۱ میلیون ۲۰۰ هزار نفر بوده است.
رئیس سازمان امور عشایر بزرگترین تهدید عشایر را وابستگی آنها به دام و تک محصول دانست و افزود: اگر عشایر تک محصول بمانند در آینده با مشکل روبرو خواهند شد از این جهت است که ما برای تولید محصولات متنوع برنامه ریزی کرده‌ایم و طرح گردشگری، زنجیره تولید گیاهان دارویی، تولید شیر و گوشت و … همه برای رفع این تهدید از سر جامعه عشایری است.
قندالی با اشاره به افزایش اشتغال عشایر با رویکردی که ظرف ۳ سال گذشته اتخاذ شده است گفت: افق جدیدی برای زندگی عشایر فراهم شده است.
رئیس سازمان امور عشایر درباره بیمه عشایر هم گفت: حدود ۶۰ هزار خانوار عشایر تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند که طبق برنامه تلاش می‌کنیم ۱۲۰ هزار خانوار تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار بگیرند.
قندالی افزود: در بحث بیمه دام‌ها نیز اگر دولت منابعش را فراهم کند زمینه آن فراهم است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.