صفحه اصلی / ادامه تحقیقات درباره حادثه فولاد بویراحمد

ادامه تحقیقات درباره حادثه فولاد بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، «صابر مظاهری» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگلویه و بویراحمد، اظهار داشت: زخمی شدن ۲ کارگر و شکستن دست یک کارگر دیگر در حادثه‌ای که روز پنجشنبه (۲۷ مرداد ماه) در مجتمع فولاد بویراحمد رخ داد، مربوط به پاشیده شدن مواد مذاب و پرتاب ترکش‌های مربوط به مواد اولیه بوده است.
مظاهری با بیان اینکه طبق گفته‌های کارفرمای مجتمع فولاد بویراحمد، مواد اولیه از یک شرکت در تهران خریداری شده است، تصریح کرد: از قرار معلوم هنگامی که مواد اولیه خریداری شده در حال جاگذای در کوره بوده، بر اثر حرارت دچار پاشش مواد مذاب شده و ترکش‌های ناشی از آن به بدن ۲ کارگر فرو رفته و دست یک کارگر نیز شکسته است.
وی افزود: کارفرما پس از حادثه روز پنجشنبه اعلام کرد بسته‌های خریداری شده مواد اولیه به صورت تصادفی پیش از ورود به کوره بررسی می‌شوند تا ناخالصی در آنها نباشد با این وجود این حادثه رخ داد. کارفرما نیز اعلام کرد قصد شکایت از شرکتی را دارد که مواد اولیه مورد نیاز خود را از آن خریداری می‌کرده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگلویه و بویراحمد در خصوص آخرین وضعیت کارگران مصدوم نیز گفت: دو نفر از کارگران که مصدوم شده بودند پس از خروج ترکش‌ها از بدنشان مرخص شدند و کارگر دیگری که دچار شکستگی دست شده بود؛ به درخواست خود به شیراز منتقل شد.
وی با بیان اینکه اداره کار کهگلویه پیگیر این حادثه تا روشن شدن تمام ابعاد آن است، گفت: از اداره آگاهی درخواست بررسی دوربین‌ها را در محیط کارخانه را داشته‌ایم همچنین ترکش‌هایی که در بدن کارگران فرورفته بود را به آزمایشگاه فرستاده‌ایم تا مشخص شوند از چه جنسی هستند و دلیل پرتاب آنها از داخل کوره چه بوده است.
این مقام وزارت کار در عین حال درباره نتایج بررسی‌های دیگر حادثه‌ای که خرداد ماه امسال در همین مجتمع باعث مصدومیت ۶ کارگر و مرگ ۳ نفر شده بود، گفت: قبل از وقوع این حادثه در فرودین ماه به مسئولان کارخانه در خصوص رعایت ضوابط ایمنی و حفاظت فردی هشدار داده بودیم. همچنین در رابطه با تفکیک ضایعات و مواد اولیه به وی تذکر داده بودیم تا حادثه‌ای پیش نیاید.
وی افزود: حتی کارفرما در همین باره به دادگستری معرفی شده است و کارگاه برای ۳۰ تا ۴۰ روز تعطیل بود. وقتی وزارت صنعت برای بازگشایی مجدد آن استعلام گرفت، اعلام کردیم تا ضوابط ایمنی رعایت نشود کارگاه بازگشایی نخواهد شد. البته این کارگاه ۲۵۰ تا ۳۰۰ کارگر دارد و باید گفت هدف از تعطیلی آن رعایت تمام الزمات ایمنی بود تا جان کارگران حفظ شود.
مظاهری در پایان گفت: حفظ جان کارگران در اولویت است و حتی اگر یک کارگر نیز دچار حادثه شود، اداره کار ملزم به پیگیری آن است.

همچنین مطالعه کنید:

اخطار به نمایشگاهداران متخلف/کدملی نخرید

به گزارش کسب و کار نیوز؛  امسال نیز با وجود رکود معاملات در بازار خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.