صفحه اصلی / زمان عرضه جهانی نخستین تلویزیون هوشمند ۸K اعلام شد

زمان عرضه جهانی نخستین تلویزیون هوشمند ۸K اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اندروید هدلاین، شرکت ژاپنی شارپ آغاز عرضه نخستین سری از تلویزیون‌ها با رزولوشن ۸K را اعلام کرد. این تلویزیون هوشمند ۸K AQUOS قرار است در اکتبر سال جاری میلادی در بازارهای چین بفروش برسد و چندماه پس از آن، در دسامبر سال جاری نیز در دسترس مشتریان ژاپنی قرار خواهد گرفت.
مشتریان در سایر نقاط جهان نیز باید تا اوایل سال ۲۰۱۸ منتظر باقی بمانند بعنوان مثال عرضه این تلویزیون جدید در کشور تایوان در ماه فوریه آغاز شود و در اروپا هم یک ماه پس از آن به فروش برسد. تاکنون اطلاعات دقیق و جزئیاتی از تاریخ عرضه جدیدترین تلویزیون شارپ در کشور ایالات متحده آمریکا ارائه داده نشده است.
طبق گفته شرکت شارپ، این تلویزیون جدید، نخستین تلویزیون ۸K با عرضه جهانی خواهد بود که همچنان از فناوری های کنونی نمایشگرهای LCD بهره مند بوده و به سیستم عامل اندروید (Android TV) مجهز است.
شرکت شارپ در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ که در شهر برلین آلمان برگزار شد، تلویزیون جدید خود را که به فناوری ۸K مجهز است و رزولوشن  ۷۶۸۰  در ۴۳۲۰ را ارائه می‌دهد، معرفی و رونمایی کرد. وضوح تصویر این تلویزیون جدید شارپ ۱۶ برابر یک تلویزیون فول اچ دی با رزولوشن  ۱۹۲۰ در  ۱۰۸۰ است.
شرکت شارپ در توصیف جدیدترین و با کیفسیت ترین تلویزیون خود می گوید:" این تلویزیون نهایت واقعیت است چرا که جزییاتی را به وضوح نشان می دهد که چشم غیر مسلح قادر به مشاهده آن نیست".
یکی از قابلیتهای این تلویزیون آن است که از محتوای HDR پشتیبانی می کند و تولیدکنندگان محتوا و برخی شبکه‌های تلویزیون و ماهواره‌ای نظیر NHK ژاپن برای نخستین بار در جهان هم اکنون امکان پخش محتوای HDR را با رزولوشن ۸K همانند کنسرت‌های موسیقی و بازی های المپیک فراهم آورده است.
شرکت شارپ تلویزیون جدید خود را بعنوان یک صفحه نمایش ( مانیتور) ۸K در بازار اروپا عرضه کرده و بفروش خواهد رساند. همانطور که گفته شد، فروش این صفحه نمایش در ماه مارس سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد که البته صحبتی از قیمت دقیق و شرایط دیگر این صفحه نمایش تاکنون به میان نیامده است. هرچند که این شرکت در گفت‌وگویی اعلام کرده که قیمت این محصول حدود یک میلیون یِن یا ۹۰۰۰ دلار خواهد بود.
شرکت شارپ پیش از این یک تلویزیون ۸۵ اینچی با رزولوشن ۸K را در ژاپن عرضه کرده بود که قیمت آن بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار است.

همچنین مطالعه کنید:

۵۱ در صد از ظرفیت پروازهای داخلی مورد استفاده قرار گرفته است

به گزارش کسب و کار نیوز،  اسماعیل حبیبی، مشاور رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.