صفحه اصلی / پرویز تناولی از موزه صلح بازدید کرد

پرویز تناولی از موزه صلح بازدید کرد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، پرویز تناولی مجسمه ساز ایرانی به همراه دخترش تندیس تناولی به دعوت جمعی از جانبازان شیمیایی موزه صلح به این موزه در پارک شهر تهران رفته و ضمن بازدید از موزه با جنایات شیمیایی علیه مردم کشورمان در زمان جنگ آشنا شدند.
 
تناولی در انتهای این بازدید که در حدود چهار ساعت طول کشید، عنوان کرد: مدت ها پیش دوست عزیزم مرحوم عباس کیارستمی به دفعات از تاثیر بازدید این موزه برخود گفته و اصرار داشت که من هم حتما این تجربه متفاوت را کسب کنم که متاسفانه به علت مشغله های فراوان این امر به تاخیر افتاد.
 
وی ادامه داد: متاسفانه این بازدید در نبود او میسر شد و باید بگویم اولین چیزی که هر انسانی را در این موزه با خود درگیر می کند این است که قربانیان واقعی جنگ خود راوی مستقیم حوادث هستند و این بی شک در باورپذیری نقش اصلی را دارد. دوم آنکه بزرگ منشی در گفتار شما عزیزان جانباز موج می زند که با این روح بزرگ بدون کینه درباره حوادث و حتی جنایات شیمیایی صحبت کرده و اصلا صدمات خودتان را دلیل بغض و کینه قرار نداده اید و این روح بخشندگی شما هرکسی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
 
تناولی با اشاره به کیارستمی اظهار کرد: اکنون می فهمم که چرا عباس کیارستمی آن همه اصرار بر دیدن شما و این موزه را داشت. من امروز در مقابل این همه موضوعات شگرف روحیه تازه ای برای زندگی و ادامه کار گرفتم و امیدوارم به عنوان یک هنرمند این ایده های بکر، روزی به کار و اثر هنری تبدیل شوند ولی در اولین گام و به عنوان یک ادای دین به شما قول خواهم داد تا تمامی هنروران جوان و دانشجویان خود را به هر بهانه با شما و این موزه آشنا خواهم کرد تا بیایند و از نزدیک این فضای انسانی را ببینند و بشناسند تا از فعالیت های شما و خستگی ناپذیری شما درس زندگی و سختکوشی بگیرند.
در این مراسم بازدید محمدرضا تقی پور جانبازی که از ناحیه دو پا مجروح شده است و مدیر موزه و یاکامورا مادر شهید بابایی، از طرف جانبازان موزه صلح تهران، لوح تقدیر ویژه ای را به تناولی تقدیم کردند.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.