صفحه اصلی / با این ۵ ترفند بازاریابی بصری در اینستاگرام متفاوت ظاهر شوید

با این ۵ ترفند بازاریابی بصری در اینستاگرام متفاوت ظاهر شوید

هنگامی که بدنبال معرفی کردن بیشتر برند خود یا جذب مشتریان جدید در اینستاگرام هستید، باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما قادر خواهد بود توجه مخاطبان را جلب کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از هاپ اپ نیوز، اینستاگرام و ۷۰۰ میلیون کاربری که از آن استفاده می‌کنند؛ نشان می‌دهند رقابت زیادی از نظر تهیه محتوا برای جذب کاربر در این پلتفرم وجود دارد. تمرکز بر جزئیات دقیق‌تر می‌تواند گامی کلیدی برای بازاریابی بصری در اینستاگرام و جذب کاربرانی باشد که بسرعت در حال عبور هستند.

برای ارزیابی استراتژی بازاریابی بصری در اینستاگرام نگاهی به تلاش‌های رقبا داشته باشید یا محتوای کسانیکه حول و حوش هشتگ‌های مورد نظر شما فعالیت می‌کنند را بررسی کنید.
بخاطر داشته باشید برای جلب توجه مخاطبان باید عکس و ویدئوهایی را ارائه کنید که به چشم بیایند. در اینجا ۵ راه برای ایجاد یک استراتژی منحصر به فرد بازاریابی بصری در اینستاگرام را معرفی خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

راهکارهای ساده برای بازاریابی بصری در اینستاگرام
۱ . از گرافیک استفاده کنید
به جای گرفتن عکس‌های کلوز آپ بسیار نزدیک از محصول یا گرفتن عکس از محصول در یک محیط هنری، می‌توانید از عناصر گرافیکی استفاده کنید.
تصاویر جدا شده از محصول خود را در بر روی زمینه‌های گرافیکی قرار دهید یا جلوه‌های گرافیکی را اضافه کنید. برند Sonic همیشه عکس‌های بزرگ برای اینستاگرام استفاده می‌کند. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید عکس یک محصول جدید به شیوه‌ای نو بر روی یک زمینه گرافیکی ارائه شده است.

۲ . از طرح رنگ‌های متضاد استفاده کنید
نگاهی به رنگ‌هایی که برای معرفی برند خود در اینستاگرام استفاده می‌کنید، داشته باشید. آیا همیشه در حال استفاده از رنگ‌های روشن و ملایم هستید؟
کمی تضاد وارد کار کنید و با اضافه کردن سایه‌های خاکستری، سیاه و تیره‌تر که معمولا در اینستاگرام کمتر رایج هستند، شروع جدیدی داشته باشید.
راه دیگری که می‌توانید برای عملی شدن این تاکتیک استفاده کنید، استفاده از همپوشانی‌های رنگی است. از همپوشانی‌های رنگی سبک استفاده کنید تا مطمئن شوید هنوز هم تصاویر شما قابل مشاهده هستند.
برند نایک همیشه از عناصر خلاق در اینستاگرام خود استفاده می‌کند. همانطور که مشاهده می‌کنید این برند با استفاده از تضاد در این عکس باعث به چشم آمدن بیشتر آن برای جلب توجه مخاطب شده است.

۳ . زیاد شسته رفته نباشید
بسیاری از شرکت‌ها از صحنه‌های باکیفیت حرفه‌ای برای عکسبرداری برای تصاویر اینستاگرام خود استفاده می‌کنند. برای به چشم آمدن و متفاوت بودن در اینستاگرام، کمتر رسمی و خشک باشید. برای پُشت صحنه، از فضاهای واقعی محیط کار شامل کارمندان، انبار و صحنه‌های واقعی دفتر خود استفاده کنید.
حضور مشتریان واقعی، بچه‌ها و حیوانات در عکس‌های اینستاگرام شما، میزان تعامل مخاطبان را افزایش خواهد داد. گوشی‌های امروز قادر به ارائه عکس‌های باکیفیت هستند، به محض دیدن صحنه‌ای که برند شما در آن حضور دارد، سریع عکس بگیرید.
برند Hootsuite، برای متفاوت بودن در اینستاگرام زندگی کاری و تجربه‌های کارمندان در فضای اداری را به نمایش گذاشته است.

۴ . از حرکت و جنبش استفاده کنید
در شرایطی که دیدن محتوای ویدئویی در اینستاگرام در حال افزایش است، همچنان به اشتراک گذاری عکس، پای ثابت این پلتفرم است. با قرار دادن محصولات یا خدمات خود در حالت حرکت و جنبش، همه چیز را به لرزه درآورید.
از ویدئو، بومرنگ یا سینماگراف‌ها برای اضافه کردن جنبش و تکاپو به عکس‌های خود استفاده کنید. حتی انتخاب عکس‌های اکشن و پُرتکاپو برای عکس‌های ساده از تجارب زندگی می‌تواند در برجسته‌تر شدن پُست‌ها و به چشم آمدن برند شما در اینستاگرام کمک زیادی کنند.
مایکروسافت با استفاده از حرکات تصویری ساده در این پُست اینستاگرام، سعی کرده است با جذاب‌تر کردن آن، تعامل مخاطبان را افزایش دهد.

۵ . از چند پرده برای نمایش محتوای خود استفاده کنید
ویژگی گالری اینستاگرام، امکان استفاد از ۱۰ عکس همزمان را برای آپلود امکانپذیر کرده است. مخاطبان با مشاهده اولین عکس و کشیدن دست بر روی آن قادر به دیدن بقیه عکس‌ها خواهند بود.
این ویژگی هنوز بطور گسترده‌ای مورد استفاده قرار نگرفته است، بنابراین از رقبا پیشی بگیرید و از این فرمت به نفع خود استفاده کنید.
نمایش قبل و بعد و نشان دادن فرآیندهای مختلف یا استفاده کردن از زوم برای نشان دادن یک موضوع خاص با استفاده از قابلیت گالری اینستاگرام براحتی امکانپذیر شده است.
در پیج The Unlikely Chef از عکس‌های چندگانه برای نمایش مراحل مختلف استفاده شده است.
دست به کار شوید!
برای استفاده خلاقانه از گزینه‌های موجود در اینستاگرام هیچ محدودیتی وجود ندارد، تمام تلاش خود را برای متفاوت بودن در اینستاگرام و به چشم آمدن عکس‌ها و ویدئوهای خود به کار ببرید، چراکه شیوه‌های معمول بزودی کارآیی خود را از دست خواهند داد.
با کمی تفکر خلاقانه، ایده‌های نوآورانه و تازه خلق کنید تا بتوانید با استفاده از آنها برند خود را به شیوه‌ای متفاوت در اینستاگرام به نمایش بگذارید و توجه مخاطبان را جلب نمایید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.