صفحه اصلی / ابلاغ بخشنامه جدید مشاغل سخت و زیان‌آور در حوزه درمان

ابلاغ بخشنامه جدید مشاغل سخت و زیان‌آور در حوزه درمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی با ابلاغ بخشنامه شماره ۴۶ و  ۴۶,١ شماری از مشاغل و حرف درمانی را با عنوان درجه ١ و درجه ٢ تحت پوشش مشاغل سخت و زیان آور اعلام کرده است.
سیدمحمد علی جنانی به جزئیات آئین نامه مشاغل سخت و زیان آور اشاره کرد و افزود: در این بخشنامه مشاغلی چون هوشبری، مامایی، فوریت های پزشکی، کارشناس علوم آزمایشگاهی ، و مشاغل زیرمجموعه آن تحت پوشش این آئین نامه قرار گرفتند.
مدیرکل امور فنی مستمری سازمان تامین اجتماعی با اعلام اینکه در مشاغل سخت و زیان آور شرط سنی وجود ندارد، گفت: اگر فردی حدود ٧٠ درصد از خدمت خود را در مشاغل سخت وزیان آور درمانی دولتی سپری کند، با ٢۵ سال سابقه و ۵ سال سنوات ارفاقی بازنشسته می شود و از ٣٠ روز حقوق برخوردار خواهد شد.
وی درمورد مشاغل درمانی سخت وزیان آور غیردولتی هم گفت: براساس تبصره ٢ ماده ٧۶  پرستاران و بهیاران و مشاغل درمانی ذکر شده که در بخش غیردولتی مشغول کارند می‌توانند  با ٢٠ سال سابقه کار و ١٠ سال ارفاق سنوات بازنشسته و از ٣٠ روز حقوق بهره‌مند شوند.
وی تصریح کرد: قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور سال ۶٧ به تصویب رسید و آئین‌نامه آن سال ١٣۶٨ اجرایی شد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.