چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ۲۵۰ مجموعه ورزشی کارگران در کشور به کارگران خدمات رفاهی می‌دهند

۲۵۰ مجموعه ورزشی کارگران در کشور به کارگران خدمات رفاهی می‌دهند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، «ابراهیم صادقی فر» گفت: ورزش به مثابه پدیده اجتماعی، امروزه در تقویت سرمایه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و انسانی به نحو شایسته ای مورد اهمیت قرار گرفته و به عنوان راهبردی مؤثر بر روی  مهارت های زندگی و ارتقاء کیفیت زندگی، اثرگذار می باشد؛ این مهم قاعدتاً در گرو تقویت کارکردهای مثبت ورزش میسر شده، و  منجر به ارتقاء سطح مشارکت پذیری و کمک به بهبود دورنمای نشاط جمعی می‌گردد.
 وی تصریح کرد: کارگران، باتوجه به شرایط سخت شغلی که دارند، نیازمند روحیه مناسبی هستند تا بتوانند بهره‌وری کاری خود را افزایش داده و با شادابی و نشاط در محیط کار حاضر شده و با علاقمندی  بیشتری به فعالیت بپردازند. به همین دلیل در جهان صنعتی امروز، بها دادن به ورزش، جایگاه خاصی پیدا کرده و از یک امر تفننی و تفریحی، به ضرورتی انکارناپذیر تبدیل شده است. سازمانها، ادارات و شرکتهای پیش رو، به مقوله ورزش در بین کارگران و خانواده آنان اهمیت خاصی می‌دهند؛ چراکه معتقدند ورزش می‌تواند باعث ارتقای روحیه و افزایش بهره‌وری کارکنان و کارگران شده و هرگونه سرمایه‌گذاری در امر ورزش در سازمانها و شرکتها، حاصلی مثبت در جهت افزایش سود آنها ارزیابی می‌گردد.
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد شرکت در برنامه‌های ورزشی، شرایطی را بوجود می‌آورد تا شخصیت و ماهیت افراد بروز عینی یافته، رفتار و اعمال ناشایست جایگزین خصایص انسانی و رعایت قوانین گردد. بدین گونه هر فردی می‌تواند از احترام لازم در بین جامعه خود برخوردار شود. این ارتباط مطلوب، به مرور شکل گرفته و به صورت اخلاق درآمده و به قلمروهای خارج نیز انتقال می‌یابد. ضمن آنکه یکی از نتایج تنیدگی شغلی زیاد و مداوم، فرسودگی شغلی است و تحقیقات نیز نشان می‌دهد ورزش می‌تواند بر کاهش فشارهای روانی موثر بوده، ظرفیت افراد را در مقابله با برخی از فشارهای روانی در محیط کار افزایش دهد.
وی افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حسب ماموریت‌ها و تکالیفی قانونی خود بویژه مبتنی بر فصل هشتم قانون کار، دارای جایگاه اساسی در راهبری چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی جامعه هدف، ارتقاء استانداردهای زندگی کارگران و بویژه در بسط نشاط اجتماعی آنان می‌باشد و بر همین اساس تلاش دارد تا با همکاری و تعاملات اثر بخش شرکای اجتماعی وزارت متبوع، نسبت به ایجاد زیرساخت‌های مناسب در شهرهای مختلف کشور با نزدیک به ۲۵۰ مجموعه ورزشی – رفاهی کارگری، برگزاری مسابقات ورزشی همگانی، جشنواره‌ها و فستیوال‌های متعدد، بخشی از این نیازها را تامین نماید.
صادقی فر افزود: جشنواره بزرگ تفریحی – ورزشی خانواده کارگران کشور نیز که با هدف ترویج فرهنگ ورزش در بین کارگران و خانواده محترم آنان تمهید شده است تا بتوانیم با این حرکت نمادین، نقش ورزش در غنی‌سازی اوقات فراغت، کاهش انحرافات اجتماعی، کاهش افسردگی از یک سو و توسعه صنعت گردشگری و توسعه پایدار را بیش از پیش تبیین کرده باشیم.
وی برخی راهبردهای معاونت فرهنگی اجتماعی در خصوص ورزش کارگری را برشمرد و گفت: تلاش در جهت همگانی کردن ورزش در بین کارگران عزیز و خانواده معزز آنان به عنوان یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در سلامت و شادابی جامعه کار و تلاش، گسترش مشارکت بخش خصوصی در جهت توسعه امکانات ورزش کارگری بویژه در نگهداری و بهره‌برداری از اماکن ورزشی، شتاب بخشی به احداث و تکمیل زیرساخت‌های ورزشی با رویکرد عدالت محوری با محوریت  مناطق محروم و نیز افزایش سطح سرانه فضاهای ورزش کارگری و رساندن آن به استانداردهای مطلوب است.
صادقی فر افزود: به کارگیری ظرفیت‌های سازمان‌های تابعه در تقویت و کارآمدسازی برنامه‌های ورزش بانوان جامعه کار و تلاش و فراهم سازی زمینه حضور بیشتر زنان در ورزش و کاهش فقر حرکتی، فراهم سازی زمینه‌های استفاده بهینه جامعه کارگری از امکانات ورزشی و تفریحی تحت پوشش در راستای بسط عدالت اجتماعی، اتخاذ ساز و کارهای حقوقی لازم با هدف مدیریت کارشناسانه تصمیمات مربوط به احداث پروژه‌های ورزش کارگری از دیگر راهبردها است.
وی خاطرنشان کرد: تعامل با نهادهای ذیربط در زمینه برنامه‌ریزی و اجرای منظم و هدفدار مسابقات ورزش کارگری و تقویت برنامه‌های آموزشی ورزش کارگری بویژه از طریق تهیه و تنظیم تقویم ورزشی جامع در این خصوص و  استقرار نظام جامع مدیریت و کنترل طرح‌های عمرانی و اماکن ورزشی جامعه کار و تلاش از دیگر رویکردهای معاونت فرهنگی و اجتماعی در این دوره است. 
اولین جشنواره رفاهی تفریحی و ورزشی خانوادگی کارگران کشور از ۱۵ تا ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ در مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران بنر انزلی برگزار می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.