صفحه اصلی / اروپایی‌ها علاقه‌مند به اجرای تعهدات‌شان در برجام هستند

اروپایی‌ها علاقه‌مند به اجرای تعهدات‌شان در برجام هستند

  مرتضی صفاری نطنزی با غیرمنطقی و غیرمعقول خواندن موضع‌گیری آمریکایی‌ها نسبت به برجام، گفت: دولت جدید آمریکا نسبت به برجام موضع‌گیری منطقی ندارد به طوریکه حتی برخی از مشاوران ترامپ نیز مخالف موضع‌گیری‌های او درباره برجام هستند.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایسنا , وی افزود: از طرف دیگر شرکای اروپایی در برجام بر حفظ این سند اصرار دارند چون می‌دانند که منافع اقتصادی را به دست می‌آورند و از دست دادن بازار ایران به سود آنها نیست لذا به این نتیجه رسیده‌اند که نباید برجام را به خاطر آمریکا نقض کنند و تمامی تخم‌مرغ‌هایشان را در سبد آمریکا نگذارند.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: بر این اساس با توجه به ابراز علاقه‌مندی اروپایی‌ها بر حفظ برجام و پایبندی آنها به تعهدات‌شان،‌ آمریکایی‌ها به راحتی نمی‌توانند از برجام بگذرند چون این توافقی بین ایران و ۱+۵ و نه فقط ایران و آمریکا است.
 
صفاری نطنزی با این پیش‌بینی که توافق برجام با قدرت اجرایی خواهد شد، گفت: طبیعتا این توافقنامه فرصت‌هایی برای ایران و سایر طرف‌ها به دنبال خواهد داشت که هر دو طرف به دنبال اجرایی شدن آن هستند، در نهایت این آمریکاست که متضرر شده و بازنده میدان می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.