صفحه اصلی / العربیه: خط حمله سوریه توان شکستن قفل دروازه ایران را دارد

العربیه: خط حمله سوریه توان شکستن قفل دروازه ایران را دارد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا سه شنبه هفته جاری با برگزاری شش دیدار در قاره آسیا به پایان می‌رسد تا چهره دو تیم دیگر صعود کننده به جام جهانی و دو تیم راه یافته به پلی‌آف مشخص شود.
در یکی از دیدارهای این روز، سوریه باید در ایران به مصاف تیم صدرنشین گروه برود. هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که سوریه بعد از تحمل شش سال جنگ و آشوب داخلی بتواند در انتخابی جام جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد.
تیم ایمن حکیم به دلایل امنیتی مجبور بود دیدارهای خانگی خود را خارج از کشور سوریه برگزار کند و در نهایت با امتیازهای خوبی که کسب کرد توانست تا روز آخر امیدوار به حداقل قرار گرفتن در رده سوم انتخابی جام جهانی شود.
یک پیروزی برابر ایران و شکست کره جنوبی برابر ازبکستان باعث خواهد شد که سوریه حتی به عنوان تیم دوم گروه به صورت مستقیم راهی جام جهانی شود. حتی اگر نتایج برای آنها خوب پیش نرود هم سوری‌ها می‌توانند به عنوان تیم سوم راهی پلی‌آف شوند. در ابتدای این رقابت‌ها برخی از ستاره‌های تیم ملی سوریه به دلیل اعتراض به دولت حاضر نمی‌شدند برای تیم ملی کشورشان بازی کنند.
در نهایت اما موضع این بازیکنان آرام‌تر از قبل شد و فراس الخطیب و عمر السومه بازیکنانی بودند که تصمیم به بازگشت به تیم ملی کشورشان گرفتند.
سوریه در حالی باید سه شنبه برابر ایران بازی کند که تیم کارلوس کی‌روش عملکرد بی‌نقصی داشته است. البته بازگشت عمر السومه به تیم ملی سوریه می‌تواند ورق را به نفع سوری‌ها برگرداند. او ابراز امیدواری کرده که بتواند با برتری برابر ایران شادی را به مردم سوریه تقدیم کند.
البته موفقیت کشورهای جنگ زده برای آسیایی‌ها چیز جدیدی نیست. در سال ۲۰۰۷ نیز تیم جنگ زده و بحران زده عراق توانست قهرمان جام ملت‌های آسیا شود.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.