صفحه اصلی / حضور ۱۳ کشور در اکسپوی باکو ۲۰۱۷ قطعی شد

حضور ۱۳ کشور در اکسپوی باکو ۲۰۱۷ قطعی شد

 این رخداد می تواند فرصتی برای توسعه صادرات ایران به این جمهوری و سایر کشورهای اطراف باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایرنا , «حسن مرتجی»  درباره برگزاری این نمایشگاه در آذربایجان و با توجه به آغاز اصلاحات اقتصادی و توجه به تجارت و سرمایه‌گذاری در این کشور، تصریح کرد: حضور وزیران انرژی و صنعت کشورهای بوسنی و هرزگوین و اوکراین در آیین افتتاحیه و نشست بین المللی صنعت باکو قطعی شده است.
وی بیان داشت: نمایشگاه بین المللی صنعت آذربایجان CASPINDEXPO در باکو رویدادی سه روزه شامل پروژه های بین المللی، نمایشگاه بین المللی صنعت، نمایشگاه بین المللی ساختمان و صنایع نفت و گاز است.
برگزار کننده نمایشگاه اکسپوی باکو ۲۰۱۷ با اشاره به اینکه این نمایشگاه یکی از مهم ترین رویدادهای صنعتی و بازرگانی کشور جمهوری آذربایجان، منطقه CIS و حوزه قفقاز است، گفت: در این نمایشگاه درصددیم تا رهبران صنایع و تصمیم گیرندگان ایرانی و خارجی را گرد هم آوریم تا درباره فرصت های جدید بازار جهانی به گفت وگو بنشینند.
وی، هدف از برپایی این نمایشگاه را ایجاد فرصت برقراری ارتباط و شناسایی شرکت های معتبر داخلی و خارجی، آشنایی با آخرین دستاوردها و فناوری های روز جهان، در اختیار گذاردن فرصت انعقاد قراردادهای کاری، یافتن نمایندگان فعال، فراهم کردن زمینه مناسب برای ارائه آخرین دستاوردهای نوین علمی، پژوهشی و صنعتی در حوزه های مختلف صنعتی، افزایش کیفیت تولید و رسیدن به استانداردهای جهانی و آشنایی و تبادل تجربیات شرکت ها با یکدیگر در یک مکان مناسب و زمان کوتاه عنوان کرد.
مرتجی، ملاقات با طرف های تجاری، دستیابی به پروژه ها و مناقصه ها در بازار کشورهای مشترک المنافع – CIS- و جمهوری آذربایجان و بازاریابی موفق با تضمین امنیت سرمایه گذاری را از اهداف دیگر این نمایشگاه سه روزه برشمرد.
وی خطاب به فعالان اقتصادی کشورمان که قصد گسترش تجارت خود تا سطوح بین المللی یا سرمایه گذاری در بازارهای نوظهور را دارند، پیشنهاد کرد حضور در این نمایشگاه را مغتنم بشمارند.
برگزارکننده نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۷، تصریح کرد: حضور در این نمایشگاه می تواند منجر به ارائه پروژه های آماده سرمایه گذاری و توسعه گروه های بین المللی شود، همچنین فرصت تماس مستقیم با رهبران جهانی و تصمیم گیرندگان در راس بازار و تجارت جهان به صورت مستقیم فراهم است.
وی ادامه داد: حضور فعال در اتاق های کار و کنفرانس ها، بدست آوردن پشتیبانی هدفگرا از طریق همکاری های بین المللی، معرفی و بررسی نیازمندی های اقتصادی فیمابین و گفت وگوهای رو در رو، معرفی فعالیت های شرکت در قالب غرفه و حضور رسانه ای و بازاریابی از طریق روزنامه ها، اینترنت و کنفرانس های خبری تجاری، سایر فرصت های در دسترس و فراهم برای شرکت کنندگان در نمایشگاه خواهد بود. 
مدیرعامل شرکت ای تی اف گروپ (ITF Group) خاطرنشان کرد: این شرکت در نظر دارد پاویون جمهوری اسلامی ایران را در نمایشگاه بین المللی صنعت آذربایجان CASPINDEXPO در باکو اکسپو سنتر جمهوری آذربایجان برگزار کند.
مرتجی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه همچنین فرصتی برای صنعتگران خلاق برای معرفی محصولات تولیدی و نیز آشنایی با صنایع مختلف سایر کشورها در همسایگی ایران به شمار می رود.
وی با بیان اینکه جمهوری آذربایجان یکی از کشورهای دارای نفت و گاز منطقه است که دارای پروژه های بسیاری در این زمینه است، تاکید کرد: اکنون همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان از پایین ترین ریسک تجاری در حوزه کشورهای CIS برخوردار است.
این فعال اقتصادی تصریح کرد: از کشورهایی چون جمهوری آذربایجان، ایران، ترکمنستان، ترکیه، چین، روسیه، ژاپن، قزاقستان، کره جنوبی، امارات متحده عربی، قطر، لبنان، هند، ایتالیا، فرانسه، آلمان، یونان، اسپانیا، اوکراین، هلند، صربستان، بلغارستان، جمهوری چک، رومانی، مجارستان، لهستان، اسلووانی، بوسنی و هرزگوین، کانادا و فنلاند برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است.
 
** قابلیت آذربایجان برای تبدیل شدن به پایگاه صادراتی ایران
به گفته مرتجی، با توجه به آغاز اصلاحات اقتصادی و توجه به تجارت و سرمایه‌گذاری در جمهوری آذربایجان، ایران می‌تواند از این فرصت به نفع توسعه صادرات استفاده کرده و سهم خود را در بازار این کشور افزایش دهد.
وی افزود: آذربایجان در راستای کریدور غرب به شرق دریای خزر می تواند با استفاده از خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان کشتی های «رو رو» در این دریا نسبت به ارسال محموله های ترانزیتی از طریق بنادر آذربایجان به بندر «آوازا» در ترکمنستان اقدام کند. 
مدیرعامل شرکت ای تی اف گروپ (ITF Group) تصریح کرد: با پیگیری خطوط کشتیرانی رو رو درآمد سرشاری برای کشتیرانی ایران فراهم می شود؛ علاوه بر آن، همه کالاهای مسیر از طریق ایران به روسیه نیز می تواند بصورت ترانزیت از این مسیر صورت پذیرد.
وی خاطرنشان کرد: با حضور در نمایشگاه بین المللی صنعت در باکو (۲۲ الی ۲۴ شهریورماه ۹۶) این امکان در طول برگزاری نمایشگاه و همایش یک روزه مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه بین المللی صنعت CASPINDEXPO و نمایشگاه بین المللی ساختمان به طور همزمان از ۲۲ تا ۲۴شهریور ماه امسال در باکو پایتخت جمهورری آذربایجان برگزار می شود.
این نمایشگاه در فضایی به مساحت هشت هزار متر مربع در دو سالن در تاریخ ۱۳ لغایت ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۷ (۲۲ تا ۲۴ شهریور ماه) در مرکز نمایشگاهی باکو اکسپو سنتر برگزار می شود.
بر اساس آمارهای موجود ایران با رقمی نزدیک به یک میلیارد دلار صادرات در سال ۱۶-۲۰۱۵ به جمهوری آذربایجان در بین جمهوری های CIS مقام نخست و جزو پنج کشور نخست صادرکننده جهان به این جمهوری است.
کل صادرات جمهوری آذربایجان در سال ۱۶-۲۰۱۵ به میزان ۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بود و واردات آن ۱۱ میلیارد دلار است.
بخش صنعت این کشور با بیش از پنج میلیارد دلار، نخستین و بالاترین سهم از واردات را داراست و همچنین صادرات ایران به جمهوری آذربایجان در بخش صنعت، حائز مقام نخست است.
دو کشور دارای مرزهای مشترک، اشتراکات دینی و مذهبی، فرهنگی و آداب و رسوم هستند و به دلیل هم مرز بودن هزینه های تجارت (صادرات و واردات) آنها نسبت به سایر کشورهای عضو CIS بسیار پایین تر است. انتظار می رود سطح تجاری دو کشور بسیار بالاتر و فراتر از وضعیت موجود باشد.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات نفت ایران به بالاترین رکورد ۶ ساله صعود کرد

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه فایننشیال تایمز با استناد به گزارش شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.