صفحه اصلی / ۸ بیماری که با ورزش قدرتی بهبود می‌یابند

۸ بیماری که با ورزش قدرتی بهبود می‌یابند

به گزارش ایسنا و به نقل از ریدرز دایجست، ورزش‌های قدرتی برای ۸ بیماری و مشکل جسمی مختلف مفید هستند. این ۸ مشکل عبارتند از:
۱- کم کردن خستگی در بیماران MS:
یکی از نشانه‌های بیماری MS خستگی زیاد است. ۸۰ درصد بیماران MS این مشکل را تجربه می‌کنند. در کنار خستگی، کم شدن تعادل، مشکل کنترل و خواب رفتن بدن نیز وجود دارد. ورزش‌های قدرتی این نشانه‌ها را کم‌تر می‌کنند.
بیمارانی که به مدت ۶ ماه ورزش قدرتی انجام می‌دهند نسبت به دیگر بیماران تغییراتی را در مغز تجربه می‌کنند که این تغییرات منجر به کاهش روند پیشرفت بیماری می‌شود. افرادی که مبتلا به MS هستند زودتر از دیگران دچار زوال مغزی می‌شوند که ورزش می‌تواند به آن‌ها در مقابله با این اتفاق کمک کند.
۲- کاهش کمر درد:
دلایل زیادی برای کمر درد وجود دارد. آمارها نشان داده است که ۸۰ درصد افراد به نوعی در زندگی خود کمردرد را تجربه می‌کنند به جای این که برای درمان کمر درد استراحت کنید، ورزش قدرتی انجام دهید.
اگر سه بار در طول هفته ورزش قدرتی انجام شود ۷۶ درصد احتمال درد کاهش پیدا می‌کند. ضمنا کیفیت زندگی افرادی که مبتلا به کمر درد هستند با ورزش افزایش می‌یابد.
۳- افزایش تحرک در بیماران پارکینسون:
بیمارانی که مبتلا به پارکینسون هستند دچار زوال در موتور حرکتی بدن می‌شوند. آن‌ها همچنین کم شدن حس بویایی و مشکل افسردگی را نیز تجربه می‌کنند.
انجام ورزش قدرتی می‌تواند کیفیت زندگی این افراد را افزایش دهد و توانایی حرکتی آن‌ها را افزایش دهد.
۴- کاهش روند پوکی استخوان:
برای این که از پوکی استخوان جلوگیری شود انجام ورزش‌های قدرتی کارساز است. به زنانی که پوکی استخوان در آن‌ها تشخیص داده می‌شود، پیشنهاد شده تا علاوه بر افزایش دریافت کلسیم، ورزش قدرتی انجام دهند. این افراد باید حداقل ۲ بار در هفته ورزش قدرتی در برنامه خود داشته باشند.
۵- افزایش توانایی جسمی در بیماران قلبی:
برای جلوگیری از بیماران قلبی به افراد پیشنهاد شده است که حداقل ۵ بار در هفته و هر بار نیم ساعت ورزش کنند.
۶- تنفس بهتر در بیماران مبتلا به مشکل تنفس حاد:
بیماران مبتلا به COPD یا مشکل تنفسی حاد می‌توانند با انجام ورزش‌های قدرتی توانایی تنفسی خود را افزایش دهند. این بیماران غالبا با کاهش قدرت و حجم عضلات مواجه می‌شوند.
بهتر است این بیماران سه بار در هفته و هر بار ۳۰ دقیقه ورزش قدرتی انجام دهند.
۷- تنظیم قند در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲:
ورزش قدرتی می‌تواند برای بیماران دیابتی نوع ۲ مفید باشد. ورزش قدرتی باعث می‌شود که عضلات گلوکز خون را مصرف کنند و از آن به عنوان انرژی استفاده کنند. بدین شکل قند خون تنظیم می‌شود. هر چقدر حجم عضلات بیش‌تر شود قند خون بیش‌تری مصرف می‌شود.
۸- کاهش میزان اضطراب:
ورزش تاثیر زیادی در کاهش اضطراب و افسردگی دارد. انجام ورزش‌های قدرتی در هر جلسه باعث کاهش اضطراب می‌شود. ورزش قدرتی میزان هرمون کرتیزول را که در ایجاد استرس نقش دارد کم‌تر می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.