چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ایران مهد استارت‌آپ در منطقه است

ایران مهد استارت‌آپ در منطقه است

محمدرضا زالی رییس دانشکده کارآفرینی با اشاره به اینکه استارت‌آپ‌ها بخشی از کارآفرینی هستند، گفت: کارآفرینی می‌تواند تثبیت شده و یا سازمانی باشد و این روند یک فرآیند است و استارت‌آپ ها در ابتدای این فرآیند قرار دارند.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تجارت‌نیوز ، وی  افزود: اکوسیستم کارآفرینی در کشور به شکل بسیار مطلوبی شکل گرفته است و در حال حاضر روند رو به رشد و توسعه‌ای را شاهد هستیم.
 
زالی گفت: اکوسیستم کارآفرینی فراهم کردن زیرساخت‌های آموزشی است، زیرساخت‌هایی که نهادها و سازمان‌های متولی آن باید آن را گسترش و توسعه دهند.
 
وی از افزایش تعداد مراکز شتابدهی استارت‌آپ ها خبرداد و گفت: در حال حاضر صندوق‌های امید، شکوفایی و رشد و نخبگان از کارآفرین‌ها و استارت آپ ها حمایت می‌کنند و این روند حمایت تا زمانی که کسب‌وکارهای نوپا به رشد و توسعه برسند ادامه خواهد داشت.
 
زالی افزود: فرهنگ کارآفرینی در کشور در حال رشد و شکوفایی است به طوری که نرخ کارآفرینی نوپا در ایران که شامل استارت‌آپ‌ها هم می‌شود ۱۲٫۹ درصد است، این رقم در آمریکا ۱۲٫۹ درصد است.
 
وی به جایگاه کارآفرینی در ایران اشاره کرد و گفت: در کل دنیا جایگاه ایران در عرصه کارآفرینی در رده متوسط قرار دارد، حال اینکه در بین کشورهای منطقه و خاورمیانه ما در بالاترین رده قرار داریم.
 
رییس دانشکده کارآفرینی افزود: ایران مهد استارت‌آپ‌ها و جزو کشورهای تراز اول منطقه است. کشور با اهمیت دادن به کارآفرینی و آموزش‌های لازم در این عرصه و راه‌اندازی و تاسیس دانشکده‌های کارآفرینی توانسته به این جایگاه برسد.
 
وی با اشاره به اینکه رفتار کارآفرینی باید در کشور نهادینه شود گفت: این نهادینه شدن نیازمند حمایت‌های همه‌جانبه است تا با توسعه آن شاهد کارآفرینی موفق‌تر و باکیفیت‌تر باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.