صفحه اصلی / همایش ملی پیامدهای جنگ های دهه ۲۰ آذرماه برگزار می شود

همایش ملی پیامدهای جنگ های دهه ۲۰ آذرماه برگزار می شود

 یوسف داداش زاده با اعلام این خبر گفت: این همایش که به جنگ های دهه ۳۰ شمسی ایران و روس اختصاص دارد، با هدف واکاوی پیامدها و بازتاب های تجاوز روس ها به خاک ایران، برگزار می شود.
به  گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، وی افزود: نقش مرزنشینان در دفاع و صیانت از حریم کشور دارای اهمیت بالایی است و تبیین این نقش برای تقویت هویت ملی ایرانیان بسیار مهم است.
داداش زاده با اشاره به جریان سازی موضوع شهدای شهریور ۱۳۲۰ جلفا با برگزاری سمینار و تجلیل از خانواده های این شهدا در سال های اخیر، خاطرنشان کرد: آشنایی با رشادت ها و جانفشانی سربازان مرزبان کشور در دفاع از اسلام و ایران موجب ارتقای همبستگی ملی و افزایش سرمایه اجتماعی می شود.
وی تاکید کرد: امسال در راستای افزایش سطح کیفی برنامه های پیش بینی شده، با همکاری موسسه تاریخ و فرهنگ دیار کهن، وزارت امور خارجه، سازمان اسناد، کتابخانه ملی، کتابخانه مجلس شورای اسلامی، موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران و برخی از دانشگاه ها، همایش ملی بازتاب و پیامدهای جنگ های ایران و روس در سطح ملی برگزار می شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در مورد موضوع های پیش بینی شده برای این همایش، تصریح کرد: نقش ارس در تاریخ و فرهنگ ایرانی و تاثیر جنگ های ایران و روس در ایران همانند ایجاد اندیشه نوگرایی، ضرورت اصلاحات و اشتراکات فرهنگی از جمله مباحثی خواهد بود که در این همایش به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.
داداش زاده با اشاره به فعالیت های انجام گرفته در سازمان منطقه آزاد ارس برای تقویت هویت ایرانی اسلامی، گفت: مقاومت سربازان مرزبان در مقابل ورود اجانب به خاک ایران، نمونه بارزی از ایثار، شهادت و وطن پرستی است.
وی در پایان عنوان کرد: تاسیس یادمان شهدای ۱۳۲۰ در نقطه صفری مرزی، اجرای بزرگداشت ها و برنامه های مختلف فرهنگی و رونمایی از کتاب سه تفنگدار ارس، بخشی از فعالیت های سازمان منطقه آزاد ارس در این زمینه بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.