صفحه اصلی / کارخانه های لوازم التحریر کشور توان تامین ۷۰ تا ۸۰ درصد بازار داخلی را دارند

کارخانه های لوازم التحریر کشور توان تامین ۷۰ تا ۸۰ درصد بازار داخلی را دارند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از صدا و سیما؛ موسی فرزانیان با اعلام اینکه در حال حاضر به اندازه کافی نوشت افزار اعم از داخلی و خارجی در بازار وجود دارد، افزود: خانواده‌ها با خرید اجناس وطنی صنعت لوازم تحریر و تولید کنندگان داخلی را تن‌ها نگذارند.
وی در ادامه با تاکید بر فرهنگ سازی بیشتر کالاهای ایرانی در کشور اظهار داشت:برخی از خانواده‌ها ذهنیت خوبی نسبت به کالاهای ایرانی ندارند به همین دلیل تمایل بیشتر به خرید و مصرف کالاهای خارجی ازخود نشان می‌دهند.
رئیس اتحادیه نوشت افزار با اعلام اینکه نوشت افزار تولید داخلی از کیفیت قابل قبولی برخوردار است، گفت: در حال حاضر ۴۵ درصد بازار نوشت افزار کشور در قبضه تولید کنندگان ایرانی است بنابراین با حمایت جدی از کالاهای وطنی سهم بیشتری از بازار مورد نظر در اختیار تولید کنندگان داخلی قرار می‌گیرد.
وی در مصاحبه با رادیو اقتصادافزود: خانواده‌ها با خرید لوازم تحریر ایرانی تولید کنندگان داخلی را در این مسیر بیشتر همراهی کنند چرا که حمایت از تولید وطنی به دنبال خود اشتغال افزایی، پویایی تولید، کاهش ضریب نرخ بیکاری، رشد اقتصادی و مواردی از این دست را به همراه دارد.
فرزانیان با بیان اینکه در شرایط فعلی ۵۵ درصد لوازم تحریر مورد نیاز داخلی با واردات تامین می‌شود، اظهارداشت: از این میزان واردات ۳۰ درصد از چین و ۲۵ درصد بقیه مربوط به کره، اندونزی، مالزی، تایلند، ویتنام، اروپا و ژاپن است.
وی گفت: لازم به توضیح که روند واردات نوشت افزار از اروپا و ژاپن به سبب مقرون به صرفه نبودن و قیمت تمام شدن بالا برمدار کاهشی است.
رئیس اتحادیه نوشت افزار افزود: کارخانه های لوازم التحریر کشور توان تامین ۷۰ تا ۸۰ درصدی بازار داخلی را دارند به شرط اینکه این صنعت مورد حمایت همه جانبه دولت و ملت قرار گیرد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر واحدهای تولیدی لوازم التحریر در کشور با ظرفیت هالی پائین مشغول بکار هستند.
فرزانیان اذعان داشت: فرهنگ سازی از جمله ابزارهای مهم و اثر گذار جهت جلب حمایت بیشترآحاد مردم به خرید و مصرف کالاهای ایرانی است.
وی بار دیگر تاکید کرد: بدون شک با خرید و مصرف اجناس ایرانی چرخ تولید و اشتغال داخلی همواره بر مدار رونق خواهد چرخید.

همچنین مطالعه کنید:

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز ، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی بانک جهانی نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.