صفحه اصلی / نرخ تورم روستایی به ۸.۸ درصد رسید

نرخ تورم روستایی به ۸.۸ درصد رسید

 مرکز آمار ایران با انتشار گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در مردادماه سال ۱۳۹۶ اعلام کرد: درصد تغییرات شاخص کل در دوازده ماه منتهی به مردادماه سال ۱۳۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم روستایی)، ۸.۸ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ۱۳۹۶ تغییری نداشته است.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، -شاخص کل (بر مبنای۱۰۰=۱۳۹۰) در مردادماه سال ۱۳۹۶ عدد ۲۶۵.۸ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۱.۰ درصد افزایش داشته است. شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ۸.۹ درصد افزایش یافته که نسبت به تورم نقطه به نقطه ماه قبل ۰.۸ واحد درصد کاهش یافته است.
 
-شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه به رقم ۳۰۱.۵ رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات، نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۱.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به مردادماه ۱۳۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۱.۳ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه ۱۳۹۶ (۱۰.۹ درصد)، ۰.۴ واحد درصد افزایش داشته است. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی به عدد ۲۹۸.۵ رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۲.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۱۱.۳ درصد است.
 
شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در مردادماه ۱۳۹۶ به رقم ۲۴۱.۸ رسید که ۰.۶ درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می‌دهد. میزان افزایش شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات، نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶.۵ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به مردادماه سال ۱۳۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۷.۰ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه ۱۳۹۶ (۷.۱ درصد)، ۰.۱ واحد درصد کاهش داشته‌ است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.