صفحه اصلی / جذب یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان بودجه برای انجام پروژه های عمرانی طی ۴ سال گذشته

جذب یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان بودجه برای انجام پروژه های عمرانی طی ۴ سال گذشته

وی با اشاره به اینکه ما در جزیره کیش به وسعت ۹۱ کیلومتر مربع پروژه هایی به وسعت کشور اجرا می کنیم، در خصوص حجم و تعداد پروژه های اجرا شده در جزیره کیش گفت: در این مدت تعداد ۳۷ پروژه عمرانی در بخش های مختلف با تخصیص ۶ هزار میلیارد ریال به اجرا در آمده است که به ۳ پروژه فرودگاهی، ۹ پروژه زیربنایی، ۵ پروژه بندری، ۱۸ پروژه عمران شهری و ۲ پروژه در هندورابی اختصاص دارد. همچنین ۲۴ پروژه با بودجه ای معادل ۷ هزار میلیارد ریال شامل ۳ پروژه فرودگاهی، ۷ پروژه زیربنایی، ۶ پروژه بندری، ۶ پروژه عمران شهری و ۲ پروژه در جزیره هندورابی در دست اجرا است.
به گزارش کسب و کار نیوز، افشاری در ادامه افزود : تقریبا در حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال هم برای پروژه های در دست مطالعات آتی اختصاص داده شده است که همکاران ما در واحد مطالعات در حوزه های مختلف براساس توسعه جمعیت، فضای شهری و خدمات در حال بررسی و پیش بینی طرح ها برمبنای طرح جامع هستند.
معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش ضمن اشاره به اینکه در حوزه عمرانی فعالیت ها هیچ وقت متوقف نمی شود، عنوان کرد: همیشه زیر ساخت هایی را با توجه به رشد جمعیت و افزایش نیازها لازم داریم و علاوه بر ایجاد این زیر ساخت ها باید حفظ، نگهداری و بهسازی شود.
وی در خصوص تامین برق جزیره کیش گفت: در سال ۹۲ بیشترین مصرف برق در مرداد ماه که پر مصرف ترین زمان برق در سال است،  حدود ۱۳۷ مگاوات بود  ولی امسال این رقم به ۱۶۲ مگاوات رسید. در حال حاضر نیروگاه شماره ۲ نیز با تولید ۵ مگاوات برق وارد مدار جنوب جزیره شده است. جمعیت جزیره کیش طبق سر شماری سال ۹۵ ، ۳۷ هزار نفر اعلام شد و این میزان تولید برق نه تنها برای این میزان جمعیت کافی است بلکه تا ۱۰ سال آینده بابت تولید برق مشکلی در جزیره کیش وجود ندارد.
افشاری افزود: بین این دو نیروگاه برق، پروژه خط انتقال یا فوق توزیع ۱۳۲ کیلو ولت و ایمنی و انرژی پایدار در جزیره کیش پروژه لازم و ضروری است. برای انجام این پروژه تا امروز بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده  و برای تکمیل آن بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان دیگر بودجه لازم است. در این راستا قرارداد هایی بسته شده و اگر تامین مالی شود، این پروژه تا یک سال آینده به اتمام می رسد. با تکمیل این پروژه در صورتی که برای یکی از این نیروگاه ها مشکلی پیش بیاید ، نیروگاه دیگر به عنوان پشتیبان به کمک می آید.
وی در ادامه گفت: این خط انتقال بصورت رینگ در کل جزیره پخش می شود. از این پس برای غربی ترین و جنوبی ترین نقطه جزیره نیاز نیست از نیروگاه کابل کشی شود. این رینگ کامل توسط ۴ پست فوق توزیع GIS برق را بصورت یکسان در جزیره بین تمام مشترکین توزیع می کند.
معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص پروژه های نفتی کیش گفت: پروژه مهمی با شرکت نفت فلات قاره در دست اجرا داریم و آن پروژه خط لوله گاز برگشت جزیره برای تامین سوخت پایدار است. در حال حاضر سوخت گازی مورد نیاز نیروگاه برق جزیره حدود ۳۰ درصد است که این مقدار ظرفیت و نیاز ما را تامین می کند. ما میدان گازی در کیش داریم که این میدان گازی مشترک نیست. وزارت نفت تمام کوشش خود را روی میدان های گازی مشترک بین ایران و کشورهای همسایه متمرکز کرده است تا بتواند در رقابت با همسایگان، گاز بیشتری را تولید کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.