صفحه اصلی / تقویت بخش اقتصادی نیازمند نگاه ویژه دولت به بنگاه های کوچک است

تقویت بخش اقتصادی نیازمند نگاه ویژه دولت به بنگاه های کوچک است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران ، قربانعلی رئیسی در گفت وگو افزود: اعضای کابینه دولت دوازدهم باید با پتانسیل بیشتری در حوزه اقتصادی کار کنند و برنامه ها و ایدهای جدیدی را به این حوزه وارد کنند .
به گفته وی دولت باید بداند که تقویت بخش اقتصادی کشور نیازمند نگاه ویژه به صنایع و کارگاههای تولید کوچک است و تنها صنایع بزرگ نباید ملاک قرار گیرد.
وی با تاکید بر لزوم تقویت صادرات و ایجاد بازار رقابتی گفت: انتخاب دکتر شریعتمداری برای وزارت  صنعت، معدن و تجارت گزینه بسیار مناسبی بود و اصناف انتظار دارند با توجه به سابقه ۸ ساله مدیریتی ایشان در وزارت بازرگانی سابق ، فضای بهتری برای کسب و کار ایجاد شود .
رئیسی اظهار کرد: نگاه دولت به صنایع بزرگ و فروشگاه های بزرگ برای توسعه، نگاه درستی نیست؛ باید صنایع کوچک کشور نیز همگام با این صنایع مسیر توسعه را طی کنند .
وی ادامه داد: فضای کسب وکار به سمت ایجاد فروشگاه های بزرگ و کسب و کارهای مجازی سوق یافته و اگر در این مسیر فکری برای واحدهای سنتی و اصناف قدیمی نشود، ضربه دیگری به اقتصاد وارد خواهد شد .
رئیسی با بیان اینکه اقتصاد اصلی استان مازندران از راه کشاورزی و کشت مرکبات اداره می شود، گفت: در سال زراعی امسال ۵۰ درصد محصول مرکبات این استان دچار یخ زدگی شدند که این مساله باعث کاهش درآمد مردم شده است؛ لذا از دولت خواستار کاهش مالیات کسبه و کشاورزان این استان بودیم که تاکنون اقدامی نشده است.
وی همچنین در خصوص برگزاری نمایشگاه پاییزه ویژه مدارس گفت: نمایشگاه پاییزه در مرکز استان شهر ساری برگزار می شود و به دلیل نزدیک بودن ساری به شهرستان نکاء دیگر نیاز به برگزاری نمایشگاه در این شهرستان نیست./

همچنین مطالعه کنید:

عرضه ۱۵۰۰ محصول دانش‌بنیان در اکسپو ۲۰۲۴

به گزارش کسب و کار نیوز ، ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.