صفحه اصلی / حضور تیم دانشگاه شریف در مسابقات بین‌المللی ربات پرتاب دیسک

حضور تیم دانشگاه شریف در مسابقات بین‌المللی ربات پرتاب دیسک

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، مسابقات بین‌المللی ربات پرتاب دیسک با حمایت اتحادیه رسانه‌های آسیا و اقیانوسیه ABU) Asia Pacific Broadcasting Unio) در کشور ژاپن برگزار شد.
در این مسابقات ١٩ تیم از ١٨ کشور دنیا شرکت داشتند. کشور ژاپن با دو تیم و کشورهای ایران، کره، تایلند، سریلانکا، مالزی، قزاقستان، هند، کامبوج، مصر، چین، ویتنام، اندونزی، پاکستان، مغولستان، هنگ‌کنگ، فیجی، نپال هر کدام با یک تیم در این مسابقات حضور داشتنه و با یکدیگر به رقابت پرداختند.
تیم ویتنام در مرحله حذفی نهایی با غلبه بر مالزی اول شد و سایر تیم ها در مراحل قبلی حذف شدند.
مسابقات رباتیک منطقه آسیا و اقیانوسیه (ABU Robocon) که امسال در کشور ژاپن برگزار شد، از سال ۲۰۰۲ شروع شده و هر ساله با موضوعات مختلف و به میزبانی مرکز صداوسیمای‌ یکی از کشورهای قاره آسیا برگزار می‌شود. امسال به نمایندگی از ایران، تیمی از آزمایشگاه رباتیک دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شریف به سرپرستی دکتر علی مقداری با ربات پرتاب دیسک با نام ایرانی «سیمرغ»، در این مسابقات شرکت کرد. اعضای اصلی این تیم مهدی اسحاقیان، مهدی هاتفی‌پور و محمدهادی مهندس دانشجویان مقاطع کارشناسی رشته مهندسی مکانیک و سرپرست فنی این تیم علی آموزنده نوباوه، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک بودند.
تیم دانشگاه شریف با حمایت موسسه آسیایی ABU و دانشگاه صنعتی شریف و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در این مسابقات شرکت کرد.
بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه شریف، ساخت این ربات در اردیبهشت‌ماه امسال در آزمایشگاه رباتیک دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شریف آغاز شد و پس از طراحی، ساخت و انجام تست‌های اولیه ۱۵ مردادماه توسط دکتر فتوحی رییس دانشگاه و دکتر موحدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شریف رونمایی شد.
 

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.