صفحه اصلی / حمایت وزارت ارتباطات از توسعه فناوری کوانتوم

حمایت وزارت ارتباطات از توسعه فناوری کوانتوم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمد جواد آذری جهرمی در اولین همایش ملی فناوری کوانتومی با تاکید بر اینکه دنیا در حال تحولی است که این تحول با فناوری G5 و فناوری های IOT در حال انجام است افزود:  این فناوری زندگی بشر را دستخوش تحولات زیادی می کند و مدل‌های اقتصادی و اجتماعی جوامع را تحت تاثیر قرار می د هد.
وی با تاکید بر اهمیت فناروی اطلاعات در زندگی بشر خاطر نشان کرد: در انقلاب چهارم صنعتی منجر به انبساط در دانش خواهد شد و اثرات فناوری اطلاعات نیز در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی بشر قابل مشاهده است.
او اضافه کرد: اگر در چهار سال گذشته فردی از خارج وارد کشور می‌شد، دچار شگفتی می شد ولی امروز سطح استفاده از فناوری نسبت سال‌های گذشته متفاوت شده است و فناوری های ارتقا یافته‌ای در اختیار جامعه قرار دارد ولی در حال حاضر فاصله زیادی با وضعیت مطلوب داریم.
وی با اشاره به فناوری‌های نوین عرصه شده در جهان گفت: در حال حاضر موضوع رانندگی اتوماتیک و خودروی بدون راننده در دنیا مطرح شده است که دسترسی به این فناوری نیازمند هوشمند شدن جاده ها و وجود بستر ارتباطی با حداقل تاخیر است که این امر با دسترسی به فناوری‌های نوین مانند تکنولوژی کنتوام در انتقال اطلاعات است.
وی با اشاره به هوشمند شدن ابعاد مختلف زندگی مانند گاز، برق، آب و …یادآور شد: انتخاب فناوری کوانتم یک انتخاب درست است از این رو وزارت ارتباطات از این فناوری حمایت می‌کند و تلاش دارد با همکاری مر اکز علمی به توسعه این فناوری اقدام کند.
جهرمی تاکید کرد:‌ در این مسیر نباید تنها به سمت تربیت دانشمند و تحصیل آن به جامعه جهانی باشیم بلکه باید زیرساخت‌های را فراهم کنیم تا از ظرفیت‌های موجود در توسعه فناوری‌ها بهره ببریم.
وزیر ارتباطات با تاکید بر این که ما اخیرا در این حوزه گام‌هایی برداشتیم تاکید کرد: در این زمینه می توان با همکاری برخی از کشورها پروژه‌هایی را در جهت پیشبرد فناوری کوانتم اجرایی کنیم.
جهرمی با تاکید بر اینکه یکی از محققان وزارت ارتباطات در حال توسعته فناوری کوانتم است ابراز امیدواری کرد با همکاری و همبستگی میان دستگاه ها در حوزه توسعه کوانتم گام‌هایی برداشته شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.