صفحه اصلی / خط اعتباری ۸ میلیارد یورویی کره جنوبی به سیراف هم می‌رسد

خط اعتباری ۸ میلیارد یورویی کره جنوبی به سیراف هم می‌رسد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, علیرضا صادق آبادی، مدیرعامل شرکت زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف گفت: به محض نافذ شدن این خط اعتباری، تخصیص منابع مالی به پروژه‌ها آغاز خواهد شد.
وی افزود: خط اعتباری هشت میلیارد یورویی کره جنوبی به بخش‌های مختلفی که کره‌ای‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در آن هستند، اختصاص می‌یابد.
مدیرعامل شرکت زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف ادامه داد: بدون شک صنعت نفت و پروژه‌های آن برای کره جنوبی جذابیت و ظرفیت بالایی دارد، اما در توافقنامه اولیه اختصاص این خط اعتباری به دیگر پروژه‌های انرژی بر، نیرو و حتی بهداشت و درمان آورده شده است.
صادق آبادی با بیان این‌که اجرای طرح فراگیر پالایشی سیراف از اولویت‌های صنعت پالایش است، اظهار کرد: پالایشگاه اصفهان، استحصال اتان فاز ۱۲ و … نیز بخشی از پروژه‌های پایین دستی صنعت نفت قرار است از خط اعتباری کره جنوبی تامین مالی شوند.
وی تاکید کرد: طرح فراگیر پالایشی سیراف افزون بر اولویت در اقتصاد کشور، برای شرکت‌های کره ای همچون هیوندای و دایلم کره اولویت دارد.
به گزارش شانا، قرارداد خط اعتباری هشت میلیارد یورویی کره جنوبی پنجشنبه (دوم شهریورماه) ازسوی محمد خزاعی، رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و رئیس اگزیم بانک کره جنوبی در سئول پایتخت کره جنوبی امضا شد.
هیئت ایرانی به سرپرستی رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی و نمایندگانی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از بانک‌های تجاری ایران برای امضای قرارداد مبادله وام به سئول سفر کردند.
خزاعی، این خط اعتباری را گامی مهم در گسترش روابط بین تهران و سئول دانست، که بخ‌شهای دولتی و خصوصی ایران می توانند در چارچوب مقررات موجود از این وام استفاده کنند‌.
به گفته وی، ۱۲ بانک ایرانی، به‌عنوان بانک‌های عامل و طرف قرارداد استفاده از این وام خواهند بود.

 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.