صفحه اصلی / انباشت وزارت نفت از نیروهای غیر متخصص

انباشت وزارت نفت از نیروهای غیر متخصص

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا, مرتضی بهروزی فر کارشناس حوزه انرژی درباره عدم تناسب در بکارگیری نیروهای ستادی و عملیاتی در وزارت نفت اظهار داشت: زنگنه وزارت نفت را با حدود ۱۲ هزار نفر به دولت احمدی نژاد تحویل داد  و در ابتدای دولت یازدهم با ۲۸۰ هزار نفر تحویل گرفت یعنی در زمان ۸ ساله دولت احمدی نژاد نیروهای وزارت نفت بیش از دو برابر شد.
وی افزود: اکنون باید پرسید آیا زنگنه امکان اخراج این تعداد نیرو را دارد؟ آیا طبق قوانین کار حتی کارگری که به عنوان قراردادی بکار گرفته شده را می توان اخراج کرد؟ آیا اخراج او تبعات بیشتری از اینکه بخواهیم کج دار و مریزر رفتار کنیم، نخواهد داشت؟
بهروزی فر تصریح کرد: بنده هم اعتقاد دارم اگر بخواهیم وزارت نفت را با تمام زیر مجموعه ها و حجم تولیدی که دارد با شرکت های بزرگ نفتی دنیا مثل شل، توتال و یا هر شرکت دیگری مقایسه کنیم به نسبت تولید و ارزش افزوده ای که ایجاد می کند مسلما نیروی کار بالایی دارد. ولی این موضوع ارتباطی به زنگنه ندارد.
وی با طرح این سوال که آیا این ۱۶۰ هزار نفری را که اضافه شده هرچند قراردادی باشند، می توان اخراج کرد؟ آیا مجلس راه حلی دارد؟ تاکید کرد: کسانی که در این مدت اضافه شده اند عموما بدون تخصص بوده اند یعنی فرد عادی که صرفا دیپلم دارد و وابسته به نهاد و یا زیر مجموعه یک بنیاد است می تواند در ستاد کار کند و یا حتی پست معاونت بگیرد اما در منطقه عملیاتی نمی تواند کار کند و این موضوع پاشنه آشیل صنعت نفت کشور است.
این کارشناس حوزه انرژی یادآور شد: تنها راه حل این است که فعلا باید با این موضوع کنار بیاییم زیرا امکان تغییر در کوتاه مدت وجود ندارد، باید برخی بازنشست شوند و افرادی را که وارد شده اند در حین خدمت آموزش بدهیم و متناسب با نیاز تربیت کرده و از تهران به منطقه عملیاتی ببریم.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.