صفحه اصلی / توان درآمدزایی گردشگری با صنعت نفت قابل مقایسه است

توان درآمدزایی گردشگری با صنعت نفت قابل مقایسه است

 و به اذعان اقتصاددان های دنیا، توسعه گردشگری موجب رونق اقتصادی و اشتغال آفرینی خواهد شد.

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایرنا، علی اصغر مونسان روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیسان سابق و جدید گردشگری کشور اظهار کرد: صنعت گردشگری بر خلاف دیگر صنایع و حتی بیمه ها و بانک ها که با توجه به تحولات فناورانه، اقتصادانان، آینده روشنی برای آنها پیش بینی نمی کنند صنعت رو به رشدی است.
وی افزود: با وجود همه ظرفیت های فرهنگی، هویت تاریخی و طبیعت گردی، کشور ما به جای قرار گرفتن در رده های اول دنیا در زمینه جذب گردشگر، حتی در منطقه هم جایگاه خوبی ندارد.
مونسان ادامه داد: با هم افزایی در سه بخش سازمان میراث فرهنگی، صنایع فرهنگی و گردشگری قصد داریم اقتصاد گردشگری را سامان دهیم و جایگاه بین المللی گردشگری ایران را ارتقا ببخشیم.
وی تاکید کرد: بودجه دولت حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است که ۵۰ درصد صرف حقوق صندوق های بازنشستگی و بخشی صرف هدفمندی یارانه ها می شود و بخش دیگری نیز برای صندوق توسعه ملی است و دولت تنها با ۱۵۰ هزار میلیارد تومان، مجموعه کارهایش را به پیش می برد، بنابراین هر بخشی که خود را به بودجه دولت گره بزند، راه به جایی نخواهد برد.
مونسان خاطرنشان کرد: گردشگری می تواند رونق اقتصادی و اشتغال آفرینی را به خصوص در شهرهای کوچک موجب شود.
وی یادآور شد: برای چهار سال آینده، برنامه بالادستی تدوین کردیم که به زودی ابلاغ خواهد شد و معاونت های اجرایی، برنامه های خود را بر آن اساس تحویل خواهند داد.
با حکم رئیس سازمان میراث فرهنگی، محمد محب خدایی، ۳۰ مردادماه به عنوان معاون جدید گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری منصوب و جایگزین مرتضی رحمانی موحد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.